دعوت از امین بسطامی به عنوان منتقد جشنواره بین المللی فیلم کوتاه هوئسکا اسپانیا

جشنواره ه بین المللی فیلم کوتاه هوئسکا اسپانیا از ٣ بخش رسمی تشکیل شده که هر سه بخش به فیلم کوتاه اختصاص دارند. برندگان در بخش های اصلی این جشنواره، خود بخود واجد شرایط لازم برای ورود به رقابت فیلم کوتاه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، جشنواره فیلم کوتاه هوئسکا اسپانیا از ۲۳ الی ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در شهر هوئسکا کشور اسپانیا برگزار می گردد.

 

این جشنواره از ٣ بخش رسمی تشکیل شده که هر سه بخش به فیلم کوتاه اختصاص دارند. برندگان در بخش های اصلی این جشنواره، خود بخود واجد شرایط لازم برای ورود به رقابت فیلم کوتاه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار هستند.

 

این جشنواره همه ساله داوران و منتقدانی را از سراسر دنیا دعوت می کنند که امسال نام کارگردان و منتقد ایرانی در بین منتقدین بخش بین الملل به چشم می خورد.

 

امین بسطامی در گفتگویی درباره نقد اثار سینمایی گفت : سینما زنده ترین هنرهاست چون مخاطب احساس رو به رویی با موضوع و واقعیت حتی تخیل را دارد هر فیلمی و اثری برخاسته از تفکر و اندیشه‌ی خالقان اثر است.

 

 

در حقیقت تحلیل فرم و محتوای یک اثر ، دنیا و تفکر خالقان محصول را به بیننده می شناساند... گاهی در پس پرده موضوع اصلی و در لایه های پایین تر موضوعاتی مطرح می شود که در مخاطب اثر میگذارد ولی شخص متوجه انها نمی شود و ممکن است سبب تغیر و تحول سیر جامعه شود که نمونه ان زیاد است یکی از وظایف نقد و تحلیل بررسی این نکات است البته که خود نقد و تحلیل با یکدیگر متفاوت هستند که متاسفانه در برهه کنونی، نقد بیشتر جنبه بازگویی نکات منفی یک اثر را پیدا کرده است که این خود ، تحریف نقد است.

 

جشنواره فیلم کوتاه هوئسکا می خواهد تا از طریق فیلم کوتاه و با کشف و شناسایی آثار نوآورانه این عرصه، فرهنگ سینمایی را ترویج نماید.

 

این رویداد معمولاً با برگزاری نمایشگاه ها، نمایش فیلم های کودکان، و برنامه معرفی کتاب هایی که توسط خود سازمان برگزارکننده جشنواره منتشر می شوند، همراه است.

 

 

کد خبر 1266858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha