اگر نگاه ها رها شود، بنیان های زندگی و خانواده نابود خواهد شد

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دین و اسلام نارسایی ندارد، گفت: اگر نگاه ها رها شود بنیان های زندگی و خانواده نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» در جلسه تفسیر نهج البلاغه که در مسجد فاطمه الزهرا (س) محمودآباد یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: چشم دامی از دام های شیطان است و باید مدیریت شود تا انسان سقوط پیدا نکند.

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری رها شدگی انسان را نشانه عدم درک او از انسانیت دانست و گفت: انسان متقی انسانی است که دیده و دیده ها و شنیده و شنیده ها را مدیریت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: بدون شک آنچه امام به عنوان جلوه های تقوا مطرح می‌کند، باید اموری باشد که با تقوا مرتبط و در هم تنیده در ایمان باشد.

 

آیت الله ملک حسینی چشم را یکی از معبرهای شهوت دانست و افزود: ایمان دارای مدرک ها و پله هایی بوده و عفت و حیا نیز برخواسته از ایمان است.

 

این استاد حوزه های علمیه ضمن تاکید بر اینکه ایمان از کسی که حیا ندارد گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: ایمان باید در عمل و گفتار انسان متجلی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه انسان مختار بوده و باید میدان عمل و آزادی داشته باشد، تاکید کرد: آزادی نیز مرزهایی داشته که باید رعایت شود و اگر محدودیت ها هیچ انگاشته شد، نشانه اباحه گری است.

 

آیت الله ملک حسینی ضمن تأکید بر اینکه دین و اسلام نارسایی ندارد بلکه سلیقه ها نارسایی دارند، گفت: اگر نگاه ها رها شود بنیان های زندگی و خانواده نابود خواهد شد.


 

کد خبر 1266865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha