دهه کرامت فرصت تبیین فرهنگ رضوی و اندیشه اسلامی

اندیشه برگرفته از فرهنگ رضوی، محوریت خود را مبتنی بر روابط خواهر و برادری قرار داده است که فضیلت انسانی و شرف اخلاقی را به حد اعلای معرفت تعریف کرده اند.

خبرگزاری شبستان - البرز: اندیشه برگرفته از فرهنگ رضوی، محوریت خود را مبتنی بر روابط خواهر و برادری قرار داده است که فضیلت انسانی و شرف اخلاقی را به حد اعلای معرفت تعریف کرده اند. 

 

و عنصر خانواده آنجا که امام رضا(ع) در زمان تبعید از مدینه به سمت طوس از اهل خانه می خواهد در فراق او بگریند و مدتی بعد حضرت معصومه(س) یگانه خواهر والای آن امام رئوف برای دیدار برادر راهی سفری بی بازگشت می شود.

 

فرهنگ رضوی یعنی فرهنگی برگرفته از مدار محبت خانواده

 

جابری انصاری در جریان برپایی ویژه برنامه های جشن دهه کرامت در سطح استان به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه و حضرت امام رضا(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: فرهنگ رضوی به معنای فرهنگی برگرفته از مدار محبت خانواده است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: توجه به ارزش های معرفتی و دینی با درک فرهنگ رضوی از ضرورت های راهبردی برنامه ریزی دهه کرامت است. 

 

وی با بیان این مطلب که فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با درک ساختار فرهنگی و معرفتی مسجد در برپایی جشن دهه کرامت جایگاه ممتازی دارند تصریح کرد: مهمترین مولفه کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه به ارزش ها و نتیجه گیری از فرآیند فرهنگی برنامه ها با رویکرد دین است.

 

جشن دهه کرامت با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز

 

حجت الاسلام کاظم شکری در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از سرفصل های اصلی دهه کرامت توجه به مسئله ولایت مداری و روحیه ایمانی است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اظهار کرد: تبیین رهنمودهای امام رئوف حضرت امام رضا(ع) همچنین منش الگویی شاخص حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله مسائل اساسی است که در ایام دهه کرامت مورد توجه است.

 

به گفته وی، مسئله امامت و ولایت مداری یکی از مسائل محوری تبیینی از طرف ائمه مساجد و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است که در دهه کرامت تبیین و توضیح داده می شود. 

 

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی هدفمند در مسیر تبیین فرهنگ رضوی در جامعه عنوان کرد: برپایی مسابقه کتاب و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه، برپایی تئاتر، توزیع بسته های معیشتی از جمله برنامه های مورد نظر در دهه کرامت است.

 

کد خبر 1266918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha