ضرورت ترویج فرهنگ زاد آوری / توسعه خدمات درمانی از برنامه های ویژه جوانی جمعیت

آشوبی با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از اهم برنامه های دانشگاه علوم پزشکی است گفت: برای عبور از چالش جمعیتی و نجات نسل گیلانی، همه اقدامات آموزشی، تبلیغی، درمانی و حمایتی از خانواده‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ،محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست قرارگاه هفتگی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: باید برای  عبور از چالش  جمعیتی و نجات نسل گیلانی همه اقدامات آموزشی، تبلیغی، درمانی و حمایتی از خانواده‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

 

آشوبی با اشاره به سهم ۴۵ درصدی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده  افزود: قانون جوانی جمعیت بر ما تکلیف کرده تا تمرکز بیشتری در راستای جوانسازی جمعیت و حمایت از خانواده ها داشته باشیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حمایت‌های بیمه‌ای خوب از زوج‌های نابارور، گفت: برخی اقدامات بیمه‌ای صورت گرفته، چتر پوشش بیمه‌ای را در حمایت از زوج‌های نابارور و مادران باردار گسترانیده‌اند، اما لازم است پیشنهاداتی جهت توسعه خدمات بیمه‌ای به وزارت بهداشت ارایه شود.

 

آشوبی بر ضرورت توسعه خدمات درمانی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی در راستای حمایت از زوج‌های نابارور تاکید کرد و افزود: امکانات تجهیزاتی و تخصصی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت بیشتر شده و اگر لازم باشد، تقویت نیز می‌شود.

 

وی افزود: تیم جنین شناسی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت ضمن تقویت به لحاظ تعداد نیروهای تخصصی، لازم است از مراکز فعال و موفق نیز به عنوان کسب تجربه، بازدید داشته و از تجارب موفق آن‌ها بهره‌مند شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین پیشنهاد کرد تا نشست‌های تخصصی و تشویقی با حضور ائمه جمعه و جماعات، نخبگان، هنرمندان و ورزشکاران جهت نهادینه کردن فرهنگ زادآوری و حمایت از خانواده برگزار شود.

  

کد خبر 1266955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha