چاپ هزاران نسخه قرآن کریم در سه سایز متفاوت در کربلای معلی آغاز شد

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از آغاز چاپ ۳۰ هزار نسخه قرآن کریم در سه سایز متفاوت خبرداد.

خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، سید فراس ابراهیمی، مدیر چاپ و نشر و توزیع در آستان مقدس عباسی اعلام کرد: با در نظر گرفتن کلیه کنترل های فنی و زیبایی و رنگ های مناسب و خط خوش ، کاغذ باکیفیت برای چاپ قرآن کریم انتخاب شده است. برای راحتی چشم انتخاب شده است. به همین دلیل، این آستان چاپ 30 هزار نسخه قرآن کریم در چاپ هفتم را آغاز کرده است.

 

وی افزود: چاپ قرآن کریم به دلیل نداشتن خطا یکی از فرآیندهای دشوار است. این انتشارات در تجربیات فبلی موفق عمل کرده است . در حال حاضر تعداد زیادی قرآن چاپ می شود و این روند ادامه دارد و پیشگام در عراق به شمار می آید.

 

از سوی دیگر، شیخ ضیاء الدین زبیدی، مدیر مرکز چاپ قرآن کریم آستان مقدس عباسی نیز در این باره گفت: هفتمین چاپ قرآن کریم در سه سایز رحلی A4 ، وزیری و اندازه کف دست چاپ می شود که 10 هزار چاپ از هرسایز انجام شده است. چاپ هر نسخه قران مراحل زیادی از جمله تهیه فونت و تزیین، تهیه طرح، بررسی و بازنگری و ارسال به چاپخانه را طی می کند.

 

زبیدی افزود: روند بررسی و ممیزی در چاپخانه با حضور تیمی از ممیزان به همراه مسئولان چاپخانه ها انجام می شود، به طوری که قرآن کریم قبل از چاپ چندین مرحله از جمله مونتاژ را طی می کند و برای صحافی و دوخت چیده می شود و دوباره چک می شوند تا از اصالت و یکپارچگی آن بدون مشکل و اشتباه  یا خراشیدگی یا برش اطمینان حاصل شود.

 

 وی ادامه داد: پس از آن نسخه چاپ شده مهر شده و به صحافی ارسال می شود تا برای بار سوم بررسی شود تا در طول مراحل متعدد بررسی از صحت کامل آن اطمینان حاصل شود، پس از آن تیم ممیزان آن را امضا می کنند و پس از آن فرآیند تولید و توزیع آغاز می شود، فرآیندهای چاپ و ممیزی زمان طولانی و طاقت فرسا است.

 

زبیدی گفت: مرکز چاپ قرآن در آستان مقدس حضرت عباس(ع) تنها مرکز تخصصی چاپ قرآن در عراق به شمار می آید که توانسته با حمایت سید احمد صافی، متولی شرعی آستان مقدس عباسی نسخه های قرآن کریم را در سایزهای متنوع به بازار عرضه کند.

 

کد خبر 1266992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha