اجرای طرح شهید عبدالوهاب حاتمی در کانون های مساجد کرمانشاه

طرح شهید عبدالوهاب حاتمی با موضوع کارگاه پیشگیری از آسیب های سوء مصرف مواد مخدر در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرماننشاه، امروزیکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه از سلسه نشست های طرح شهید سرافراز عبدالوهاب حاتمی در راستای پیشگیری از عوارض سوء مصرف مواد مخدر در جامعه و آگاه سازی خانواده ها از این بلای خانمان سوز در مساجد استان برگزار شد.

 

براساس این گزارش، خدا مراد میرزایی اساتید برجسته استان در زمینه مشاوره، روانشناسی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ،گفت: مواد مخدر صنعتی با شيوع قابل توجه و سهولت مصرف،به خطري جدي براي نسل جوان تبديل شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:  پیشگیری از اعتیاد مستلزم افزایش آگاهی و کسب دانش و مهارت است و اعتیاد سرمنشاء بسیاری از آشفتگی ها، و از هم گسیختگی های اجتماعی هم چون طلاق، نزاع های خانوادگی است.

میرزایی،تصریح کرد: آموزش و آگاه‌سازی نسبت به عوارض سوءمصرف مواد مخدر از مهم‌ترین راهبردها در امر پیشگیری از اعتیاد در بین افرادجامعه است،  پیشگیری به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین وتأثیرگذارترین اقدام در جهت جلوگیری از ابتلای افراد به اعتیاد محسوب می‌شود.

 

استاد برجسته استنان کرمانشاه در زمینه مشاوره ، روانشناس و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت : اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک آسیب بزرگ اجتماعی علاوه بر اینکه جوانان و خانواده های بسیاری را مورد هدف قرار داده سبب بروز ناهنجاری های اجتماعی و از هم پاشیدگی خانواده ها شده و باید با اطلاع رسانی دقیق وآموزش های به موقع از شیوع این پدیده شوم در جامعه جلوگیری شود.

گفتنی است،در این جلسه تیموری، معاون فرهنگی و رسانه‌ ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خدایاری، نماینده معاونت مبارزه با مواد مخدر استان ،جسری ریاست اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  حضور داشتند.

 

 همچنین این طرح در  مسجد نورالحسین(ع) شهرک شاطرآباد، مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهرک دولت آباد، مسجد سیدالساجدین(ع) شهرک زین العابدین(ع)،مسجد حضرت ابوالفضل عباس(ع) محله آقاجان، مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرک جعفرآباد، مسجد ولعصر (عج) شهرک کیهانشهر،  مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک کهریز،مسجد صاحب الزمان (عج) میدان جمهوری اسلامي(محله تاجگذاری)،مسجد سادات  کرناچی اجرا می شود.

لازم بذکر است  دراین نشست که امروز برگزار شد مدیران کانون های مجری و محل آموزش در جلسه حضور داشتند همچنین همکاران ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ،فرهادی مستندساز برنامه ، محمدرضا زارع مدیر موسسه بشارت نور کرمانشاه و با همکاری معاون فرهنگی و رسانه ای ارشاد و ستادمبارزه با موادمخدر استان برگزار شد.

 

همچنین اختتامیه این طرح  و سلسله کارگاه۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1267037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha