تحولاتی که بچه‌های مسجد امام صادق(ع) در زندگی روستائیان رقم زده‌اند

بچه‌های مسجد امام جعفرصادق(ع) با محوریت کانون فرهنگی هنری «شهید دمر سعدی‌زاده» علاوه بر لبیک به طرح ایجاد پایگاه قرآنی، در زمینه اشتغال‌زایی برای اهالی روستا و حمایت از خانواده‌های محروم اتفاقات مبارکی را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، كانون فرهنگی هنری «شهيد دمر سعدی‌زاده» در جوار مسجد امام جعفرصادق(ع) از کانون های فرهنگی هنری فعال مسجدی شهرستان مراوه‌تپه واقع در استان گلستان است، که در محورهای مختلف همچون آموزش قرآن کریم، کمک رسانی به محرومان، کارآفرینی و اشتغال‌زایی فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

 

«رشید دمری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون «شهید دمر سعدی زاده» اظهار کرد: اگر چه کانون، روستایی است اما با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی توانسته به حضور گروه های سنی مختلف در مسجد رونق ببخشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید دمر سعدی زاده مسجد امام جعفرصادق(ع) بیان کرد: کانون با برگزاری محافل، جلسات قرآنی و ختم قرآن مجید برای دانش آموزان توانسته زمینه حضور آنها در برنامه های مسجد را رونق ببخشد و مربی قرآنی این کانون به پاس آموزش قرآن به اهالی در برنامه ای با حضور مسئولین فرهنگی روستا مورد تقدیر قرار گرفت.

 

 

 

 

وی ادامه داد: در مناسبت های مختلف کاروان قرآنی سفیران نور در روستا حضور می یابد و کرسی تلاوت برپا می کند. همچنین کرسی های تلاوت قرآن کریم در مکتب‌خانه روستا به صورت هفتگی برگزار می شود.

 

 

 

 

دمری تدارک برنامه های شاد و مفرح فرهنگی در مدارس روستا برای دانش آموزان و اجرای طرح هایی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد و گفت: طرح «سه شنبه های تکریم» نیز با هدف تقدیر از فعالین و خانواده های شهدای روستا اجرا می شود.

 

 

 

 

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه گلستان از استان هایی است که قومیت ها و مذاهب گوناگون در آن ساکن هستند، اهل سنت نیز در فعالیت های کانون مشارکت دارند، نماینده ولی فقیه استان در امور اهل سنت نیز در مناسبت های مختلف با اهالی روستا به ویژه خانواده های شهدا دیدار می کند.

 

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید دمر سعدی زاده مسجد امام جعفرصادق(ع) با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در کانون برای بانوان گفت: برگزاری کلاس های مشاوره خانواده، برگزاری کلاس های آموزش خیاطی و صنایع دستی، برپایی دوره های فنی و حرفه ای به منظور کسب مهارت برای حضور در مشاغل مختلف از برنامه های این کانون است.

 

وی همچنین گفت: برای برادرانی که در پرورش دام توانمندی دارند نیز کسب و کار تولید دام سبک را فراهم کردیم که از این طریق توانستند صاحب شغل شوند.  

 

دمری با اشاره به رویکردهای کانون پیرامون کارآفرینی و اشتغال زایی افزود: با برگزاری دوره های هنری توانسته ایم در رشته های صنایع دستی، سوزن دوزی، شالبافی برای بانوان روستا بازار فروش فراهم کنیم به گونه ای  که ۳۵ نفر از بانوان روستا توانستند کسب درآمد داشته باشند.

 

 

 

 
مدیر کانون فرهنگی هنری شهید دمر سعدی زاده حمایت از اقشار محروم و بی بضاعت را یکی دیگر از برنامه های مورد توجه در این کانون برشمرد و تصریح کرد: به ۱۱۰ خانواده نیازمند روستا در محورهای مختلف توزیع بسته های معیشتی، طبخ و توزیع غذای گرم کمک رسانی می شود همچنین با همکاری بنیاد علوی برای دانش آموزان محروم در آغاز سال تحصیلی نوشت افزار و بسته های فرهنگی تهیه می شود.
 
 
 

 

 

 

کد خبر 1267133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha