مراسم سالگرد نکبت در سازمان ملل متحد برگزار می شود

برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت فلسطین را برگزار می ‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد برای اولین بار از سال 1948 تصمیم گرفت تا امروز دوشنبه در یک مراسم رسمی در مقر این نهاد بین المللی در شهر نیویورک، سالگرد نکبت را برگزار کند.

 

بر اساس مأموریت اعطا شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، طی قطعنامه ای در 30 نوامبر 2022، هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت با برگزاری دو رویداد در مقر سازمان ملل متحد گرامی داشته می شود.

 

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 90 رای موافق در مقابل 30 مخالف به قطعنامه طرفدار فلسطین برای بزرگداشت نکبت در سازمان ملل رای داد، در حالی که 47 کشور از رای دادن به این طرح خودداری کردند.

 

خبرگزاری فلسطینی «سما» نیز گزارش داد: امروز دوشنبه (25 اردیبهشت ماه) محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سالگرد نکبت فلسطین در سازمان ملل سخنرانی می‌ کند.

 

محمود عباس روز شنبه وارد نیویورک شد تا در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت مردم فلسطین که سازمان ملل امروز برای اولین بار از سال 1948 آن را گرامی می دارد، شرکت کند.

 

رئیس جمهور عباس در حاشیه سفر به نیویورک با رهبران جامعه فلسطینی در آمریکا نیز دیدار کرد.

 

محمود عباس، رهبران جامعه را در جریان آخرین تحولات سرزمین فلسطین و تشدید تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینی ها، سرزمین آنها و مقدسات اسلامی و مسیحی آنها قرار داد.

کد خبر 1267138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha