از تاسیس انجمن مردم‌نهاد کتابخوانی تا تدوین کتاب شهدای مسجدی توسط بچه‌های مسجد

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های مختلفی را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دارند که از جمله آنها می‌توان به تاسیس انجمن مردم‌نهاد کتابخوانی و معرفی آثار جدید به بچه‌های مسجد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به روال هر سال در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری و فرصت مناسبی است تا اهل مطالعه با حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی، مبادرت به تهیه آثار مورد علاقه‌شان کنند. بر آن شدیم همزمان با برگزاری این نمایشگاه و با توجه به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه کتاب و کتابخوانی، با برخی از بچه‌های مسجد که در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه فعالیت دارند گفت وگو کنیم که در ادامه حاصل آن را می خوانید:


«علیرضا صفاری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «توحید» استان قزوین، اظهار کرد: این کانون که در جوار مسجد فاطمه‌الزهرا(س) فعالیت دارد به عنوان قدیمی‌ترین کانون استان قزوین شناخته می‌شود و بسیاری از مسئولان استانی و حتی کشوری سابقه حضور در آن را دارند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری توحید با بیان اینکه تلاش بچه‌های مسجد و اعضای کانون گسترش برنامه‌های مسجدمحور در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه کتاب و کتابخوانی است، افزود: از جمله گام‌های جدی ما در راستای گسترش فرهنگ مطالعه بین نوجوان و جوانان و به ویژه اهل مسجد، کسب مجوز تاسیس یک انجمن مردم‌نهاد با محوریت کتاب و کتابخوانی است که در حال حاضر با تکیه بر این انجمن، به صورت تخصصی در حال فعالیت در گستره ویژه‌برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی به ویژه با محور اندیشه امام راحل، بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و همچنین مباحث حوزه انقلاب اسلامی و شهدا هستیم.

 

 

 

وی ادامه داد: مسجد فاطمه‌الزهرا(س) بیش از ۲۵۰ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که همگی آنها از نمازگزاران ثابت مسجد بودند؛ لذا این مسجد معروف به قدمگاه شهدا شده است.

 

صفاری افزود: با توجه به این پیشینه تلاش اعضای کانون فعالیت گسترده در عرصه کتاب‌هایی با موضوع انقلاب و شهدا است که در این راستا خوانش کتاب «انسان۲۵۰ ساله» رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار داده ایم و علاوه بر آن در حال پیگیری تالیف آثاری با مشارکت خانواده شهدای مسجد هستیم.

 

 

 

 

این فعال مسجدی در ادامه از تالیف کتاب زندگی‌نامه شهید «ابراهیم نوری‌زاده» با همراهی تنی چند از اعضای فعال و جوان کانون فرهنگی هنری توحید خبر داد و گفت: در حال تدوین این اثر هستیم و تاکنون مصاحبه با خانواده شهید انجام شده و امیدواریم به زودی با جذب یک ناشر بتوانیم کتاب را به انتشار برسانیم.

 

 

 

 

وی تصریح کرد: تمرکز ما تالیف و نشر آثار مربوط به شهدا و دفاع مقدس با همراهی جوانان است، در این راستا کتاب مذکور نیز به قلم تعدادی از جوانان مسجدی نوشته شده که حداکثر سن آنها ۲۵ سال است.

 

صفاری در ادامه به برنامه‌های پیش روی، کانون فرهنگی هنری توحید در عرصه کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ما به صورت هفتگی یکشنبه و چهارشنبه شب‌ها جلسات خوانش کتاب را پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد برگزار می کنیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1267170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha