تجهیز بیش از یک هزار روستا به اینترنت پرسرعت در استان آذربایجان غربی

جلیلی نژاد گفت: در استان آذربایجان غربی ۲ هزار و ۱۹۶روستای بالای ۲۰خانوار جمعیت وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۸۲۷روستا به اینترنت پرسرعت مجهز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، امروز ظهر، در نشست خبری با خبرنگاران گفت : سهم اینترنت ثابت استان ٨ و نیم درصد می باشد و متاسفانه حجم آن بر روی شبکه همراه بوده که باعث اختلال و مشکلاتی در آن گردیده است.

 وی افزود: بر اساس تفاهم نامه با استانداری آذربایجان غربی، شهرداری های استان مکلف شدند که زمینه ایجاد زیرساخت های شبکه فیبر نوری را فراهم نمایند.

وی از نهضت فیبر نوری و ایجاد زیرساخت و توسعه در منازل و کسب و کار در سال جاری خبر داد و خاطر‌نشان کرد : بر اساس سیاست های ابلاغی دولت ؛ اداره کل بر آن است تا امسال نهضت فیبررسانی را ایجاد نماید و با اختصاص سوبسید در طول دو سال آینده از ٣/۵ درصد فعلی به٨٠ درصد برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت : در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه ١۶١ و نیم درصد، ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار ١۶٩ درصد و ظرفیت شبکه دیتای ۵٢٠ گیگابیت می باشد.

جلیلی نژاد گفت:  در استان آذربایجان غربی ۲ هزار و  ۱۹۶روستای بالای ۲۰خانوار جمعیت وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۸۲۷روستا به اینترنت پرسرعت مجهز هستند.

وی با اشاره به صدور مجوز ایجاد یکی از چهار قطب دیتای سنتر کشور در حوزه شبکه منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه های پرظرفیت و کلان است که در صورت ایجاد موجب اشتغال و توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با بیان اینکه بیان اینکه در حاضر ۵۵۴ دفتر پيشخوان در شهرها و ۵٠٠ دفتر روستایی در سطح استان فعال هستند، گفت: گفت : پنجره خدمات دولت هوشمند به عنوان یکی از برنامه های راهبردی تاکنون برای ٩۵ درصد دستگاه اجرایی فراهم شده و ٢٠ درصد خدمات تا دی ماه عملیاتی و هوشمند می شود.

کد خبر 1267233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha