امام صادق(ع) مردم را با معارف حقیقی دین اسلام آشنا کرد

حجت الاسلام دوستیان،گفت:امام جعفر صادق(ع) در این حرکت علمی بزرگ توده های مردم را با معارف حقیقی دین اسلام آشنا کرد.

حجت الاسلام حسن دوستیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت شهادت امام صادق(ع) ،گفت: یکی از خصوصیات بارز امام صادق (ع) علم فراوان ایشان است لذا امام صادق (ع) به جهت ضعف حکومت اموی، فعالیت علمی بسیار بیشتری نسبت به دیگر امامان شیعه داشت.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب، افزود: امام صادق بسیار اهل زهد، عبادت، روزه داری و تلاوت قرآن بودند و به فقرا کمک بسیار می‌کرد و در بیشتر شب‌ها به صورت ناشناس برای فقرا غذا می‌برد، به طوری که بخشندگی وی در بین مردم زبانزد بود.

 

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) القاب زیادی داشت ، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین و معروف ترین آنها صادق به معنی راستگو است از آنجا که امام ششم در گفتار و رفتار راستگو بود لقب صادق را به ایشان داده اند و از دیگر لقب‌های امام جعفرصادق (ع) می‌توان طاهر، صابر و فاضل را نام برد.

 

حجت الاسلام دوستیان ، اظهار کرد: سرانجام پس از ۳۴ سال تلاش بی وقفه امام جعفر صادق(ع) در راه بیان حقایق و معارف دینى، حقیقت دین  که دچار انحرافات بسیاری شده بود  بار دیگر زنده شد و اصول اعتقادی صحیح دین اسلام تبیین شد و  این حرکت عظیم علمی سبب شد تا هرگونه شک و شبهه پیرامون مسایل دینی از بین برود  و در پی پاسخ های روشن و کافی به حاشیه رانده شود. از آن زمان تاریخ مذهب شیعه با نام مبارک امام جعفر صادق(ع) همراه و ملازم شد.

 

 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب، گفت: امام جعفر صادق (ع) در روز بیست و پنج شوال سال ۱۴۸ هجری قمری و در سن ۶۵ سالگی بر اثر مسمومیت به شهادت رسید. مرقد مطهر ایشان در قبرستان بقیع واقع در مدینه منوره در کنار قبر پدر، پدر زرگ و عمویش امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد.

 

کد خبر 1267334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha