دولت لایحه اجاره داری حرفه ای را برای کنترل بازار مسکن به مجلس ارایه دهد

نایب رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه قیمت اجاره مسکن کمرشکن شده است، گفت: دولت باید لایحه اجاره حرفه ای مسکن را برای کنترل و پایین نگه داشتن قیمت مسکن به مجلس ارایه دهد.

کمال علیپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها گفت: متاسفانه اجاره بها کمرشکن شده است و وضعیت بدی برای مردم ایجاد کرده است. مجلس سال گذشته در مورد اجاره بها قانونی مصوب کرد که اجرایی نشد.

 

 

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصل سوم قانون اساسی بر رفع تبعیض ناروا تاکید شده است، هدف اصلی مجلس در تصویب قانون نیز این بود که قیمت ها در کلان شهرها بیشتر از یک قیمت مشخص نشود و در شهرستان ها نیز همین گونه عمل شود اما قیمت فولاد از هشت هزار تومان به 23 هزار تومان، قیمت سیمان از 11 هزار تومان به 50 هزار تومان و قیمت کاشی چندین برابر افزایش یافت و سازندگان نیز قطعا با توجه به این افزایش قیمت مسکن را افزایش دادند.

 

 

وی ادامه داد: باید در اینجا رفع تبعیض انجام می شد، نباید اجازه داده می شد قیمت فولاد، بر اساس فوب خلیج فارس و دلار به داخل فروخته شود چرا که ما خودمان قیر، فولاد و منابع داریم و نباید جاده های روستاهایمان آسفالت نشود؟ شرکت ها به دنبال منافع خودشان هستند قیر را دلاری می فروشند و وقتی می توانند هر تن قیر را 30 میلیون تومان بفروشند چرا تنی 7 میلیون تومان در داخل بفروشند.

 

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این موارد را دولت باید کنترل کند چرا که ما در ارتباط با اجاره بها قانون مصوب کرده ایم.

 

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر در تمام دنیا اجاره داری حرفه ای اجرا می شود. ما نیز باید اجاره داری حرفه ای را انجام دهیم یعنی مسکن های کوچک با قیمت پایین و مناسبی در اختیار افراد قرار داد و این باعث می شود کسانی که به دنبال توهم کسب درآمد از اجاره مسکن هستند، کنترل شوند.

 

 

نایب رییس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بارها از دولت خواسته ایم لایحه اجاره داری حرفه ای را به مجلس ارایه دهد چرا که با این لایحه و تبدیل آن به قانون در بحث اجاره و فروش مسکن قیمت ها کنترل و پایین می آید.

 

 

کد خبر 1267432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha