شفافیت قوای سه گانه و هوشمندسازی به مقابله با فساد کمک می کند

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شفافیت قوای سه گانه و هوشمندسازی به مقابله با فساد کمک می کند، گفت: مردم بیشتر از اینکه از گرانی ها ناراحت باشند از فساد و تبعیض ناراحت و نگران هستند.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد برخورد با فساد در کشور گفت: هم انتظار مردم این است که با فساد برخورد شود و هم جزو آرمان های امام و شهدا است که در حکومت اسلامی فساد به حداقل برسد و با کسانی که به دنبال فساد هستند، برخورد شود.

 

 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس و دولت باید به دنبال مقابله با فساد باشند. مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان اشاره ای به بحث فسادستیزی و عدم استفاده از رانت ها تاکید کرده اند و همین مسئله وظایف قوای سه گانه برای مقابله با فساد را بیشتر می کند.

 

 

وی افزود: شفافیت در قوای سه گانه و هوشمندسازی به مقابله با فساد کمک می کند. اگر این اتفاق بیفتد که بحث اتاق شیشه ای بورس برای همه دستگاه ها اجرایی شود و همه قراردادها که منعقد می شود در دسترس مردم باشد؛ سامانه هایی که راه افتاده اند با قوت به کارشان ادامه دهند، قطعا جلوی فساد گرفته می شود.

 

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه باید کمک کنیم که برخورد لازم با بحث فساد با کمک این سامانه ها صورت بگیرد.

 

 

وی در مورد اینکه فساد در دستگاه های حاکمیت چه شکافی را بین مردم و حاکمیت ایجاد می کند، گفت: مردم در حال حاضر ضمن اینکه از بحث گرانی ها نگرانی دارند و اطلاعات شان را به من به عنوان نماینده می رسانند، از بحث تبعیض و فساد نیز نگران هستند. باید این نگرانی ها و ناراحتی ها برطرف شود، من به عنوان نماینده مجلس باید از ابزارهای نظارتی برای رفع این نگرانی ها و ناراحتی استفاده کنم.

 

 

اسماعیلی گفت: باید جاهایی که بسترهای فساد است، شناسایی و این بسترها از بین برود، طرح تعارض منافع یکی از مواردی است که اکنون در دستور کار مجلس و جزء قانون های مترقی برای مقابله با فساد است. اگر این بحث تعارض منافع را سال های قبل حس می کردیم خیلی از مسایل پیش پا افتاده اتفاق نمی افتد. امیدواریم هرچه سریع تر این طرح را در مجلس مصوب و تبدیل به قانون کنیم تا بسیاری از مشکلات حل شود.

 

 

کد خبر 1267434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha