بیش از ۷۰۰ مسجد در استان البرز متولی برپایی جشنواره قرآنی مدهامتان هستند

حجت الاسلام شکری گفت: بیش از ۷۵۰ مسجد استان البرز به منظور راه اندازی پایگاه های قرآنی آمادگی دارند که این مطلب در قالب برپایی برنامه های آموزشی قرآنی، برپایی محافل سنتی قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور و تجلیل از پایگاه های قرآنی است.

حجت الاسلام کاظم شکری در جریان روند تحقق شعار نهضت بازگشت به مساجد و اجرای طرح پایگاه های قرآنی مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: شبکه سازی قرآنی مساجد از راهبردهای قرآنی با محوریت فرمایشات رهبرمعظم انقلاب است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: بیش از 750 مسجد استان البرز به منظور راه اندازی پایگاه های قرآنی آمادگی دارند که این مطلب در قالب برپایی برنامه های آموزشی قرآنی، برپایی محافل سنتی قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور و تجلیل از پایگاه های قرآنی است.

 

به گفته وی، استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان در قالب شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی با عنوان مدهامتان با هدف ترویج معارف قرآنی در نظر گرفته شده است که ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به عنوان یکی از شاخص های برنامه ریزی فرهنگی بیان کرد: توجه به مضامین قرآنی و معارف دینی یکی از مهمترین شاخص ها به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در سه گروه سنی زیر هفت سال، هفت تا 16 سال و 17 تا 30 سال در رشته های قرائت تقلیدی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت نماز، اذان و مکبری است.

 

گفتنی است، مهلت زمان ثبت نام برای شرکت در جشنواره قرآنی مدهامتان تا 30 اردیبهشت ماه سال جاری است.

 

 

کد خبر 1267474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha