دومین همایش منطقه‌ای شعر شمیم رضوی در سریش‌آباد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت دهه کرامت؛ دومین همایش منطقه‌ای شعر شمیم رضوی به منظور انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی و مذهبی از دریچه شعر در سریش‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی و مذهبی از دریچه شعر و فرهنگ تاثیرگذار و ماندگار خواهد بود.
 

وی افزود: اولین همایش منطقه ای شعر و ادب شمیم رضوی پارسال در شهر دلبران با حضور مقامات کشوری و استانی و شاعران مطرح کشوری و با حضور پرشور مردم شهر دلبران از توابع شهرستان قروه برگزار شد، دومین همایش در شهر سریش آباد در صحن اصلی مسجد جامع به مناسبت دهه کرامت و میلاد باسعادت امام هشتم(ع) و ولادت حضرت معصومه(ع) میزبان مردم و علاقمندان به اهل بیت(ع) و شعر و ادبیات دینی خواهد بود.
 

وی حضور مداح و شاعر پیشکسوت کشوری حاج ولی الله کلامی زنجانی را در این همایش فرصتی مغتنم شمرد و اظهارداشت: علاوه بر حضور حاج ولی الله کلامی از شاعران و مداحان به نام کشور در این همایش معنوی، از استان های همدان، لرستان و کرمانشاه و شعرای استان کردستان نیز شعرخوانی و مداحی خواهند کرد.
 

دریایی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش گفت: برگزاری پویش نقاشی کودکان با موضوع امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به همراه حضورنویسی خوشنویسی از اشعار و متون وصفی امام هشتم (ع) از دیگر برنامه های جنبی این همایش خواهد بود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیگر برنامه‌های این همایش را اعلام و گفت: تجلیل از 8 دختر فعال و موفق در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، کارآفرینی و اجتماعی و دینی و قرآنی به یمن و مبارکی امام هشتم، تجلیل و قدردانی از خانواده شهدای مدافع امنیت و دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش خواهد بود.
 

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از فعالان دینی و مذهبی شهر سریش آباد گفت: در این همایش علاوه بر بهره مندی بزرگسالان و جوانان، سعی خواهد شد کودکان و نوجوانان همراه با خانواده با ادبیات مکتوب دینی در رابطه با حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) آشنا و شعرخوانی و داستان خوانی نیز در عرصه کودک و نوجوان در طبقه زیرین مسجد جامع اجرا و برگزار شود.

کد خبر 1267480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha