موانع فرزندآوری خانواده ها باید رفع شود

آیت الله عابدینی گفت: تسهیل امر ازدواج و تشویق به فرزندآوری اهمیت دارد و در کنار تشویق ها اینکه مطالعه کرده و موانع سر راه را برداریم، مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبداالکریم عابدینی- نماینده ولی فقیه در استان قزوین- در آیین اختتامیه تقدیر از برگزیدگان رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت که امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت) در سالن اجتماعات  استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما اگر بخواهیم اولویت زندگی اجتماعی را دسته بندی کنیم کمتر چیزی هست که اولویت آن بیشتر از جمعیت ابن موضوع خطیر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ما به مسئولان مومن و آگاه در این حوزه دلخوش هستیم که آینده فقدان جمعیت را می فهمند و در این بین تشویق ها، تسهیل امر ازدواج و تشویق به فرزندآوری اهمیت دارد و در کنار تشویق ها اینکه مطالعه کرده و موانع سر راه را برداریم مهم است.

 

وی عنوان کرد: بخشی از آمار سقط برمی‌گردد به کسانی که در گلوگاه جمعیت نشسته اند، نظیر پرستاری و شخصی که توجیه نیست و در بیمارستان و مرکزی که خانمی مراجعه می کند، وی را توبیخ می‌کند که چرا می‌خواهد فرزند دوم و یا سوم را بیاورد بنابراین باید تاثیر اینها را دیده که اینها جزو موانع در حوزه فرزندآوری هستند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: برخی موانع در این حوزه هم خیالات است مانند اینکه فرزندی که به دنیا می آید هزینه دارد و این پدر است که باید مخارج را تأمین کند و هرچه فرزند بیشتر می شود فقر سراغ افراد می آید در حالی که در اینجا باید مبانی اعتقادی را محکم کنیم، در جامعه ما اعتقاد به خدا، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار وجود دارد بنابراین از منظر قرآن و رسول اکرم باید آن واقع بینی که آنها داشتند را باور کرده و به آحاد مردم برسانیم.

 

وی تأکید کرد: همانطور که در قرآن کریم آمده است، مبادا فرزندانتان را به خاطر فقر و تنگ دستی بکشید، ماییم که رزق می دهیم و حتی رزق تو(پدر) را هم ما می دهیم، رسول گرامی اسلام فرمودند آن کسی که نمی خواهد ازدواج کند و به فکر فرزندآوری نیست چه چیزی باعث شده اینگونه باشد در حالی که ممکن است با ازدواج، صاحب فرزندی شود که در سرنوشت بشریت اثرگذار باشد همانند شهید سلیمانی که کلمه لااله الاالله را در زمین نشر داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حرمت سقط جنین اظهار کرد: فرزندانی که مظلومانه قتل عام می شوند چقدر از اینها ممکن است در صورتی که زنده بمانند مخترع، عالم و دانشمند شوند.

 

وی یادآور شد: بر اساس آیات قرآن پایه های اقتدار، عزت و سربلندی شما دو چیز است اموال و اولاد شما که مبادا اموال خود را به بی خردان بسپارید و اموال و  اولاد پایه آرامش و آسایش است.

 

کد خبر 1267492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha