ضرورت بهره مندی از تجربه مجموعه های قرآنی برای تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی

عزیزی نیا با تاکید بر ضرورت بهره مندی از تجربه مجموعه های قرآنی برای تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی، گفت: مجموعه های قرآنی می توانند پشتیبان برنامه ها و فعالیت های قرآنی مساجد باشند.

حسن عزیزی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، با اشاره به لازمه تحقق ایجاد پایگاه های قرآنی در مساجد، گفت: مسجد دارای ارکانی است که امام جماعت، هیات امنا و مردم آن را تشکیل می دهند برای اینکه یک فعالیت نو و جدید در مسجد شکل بگیرد باید دغدغه آن در ارکان مسجد به وجود بیاید به ویژه امام جماعت مسجد که چنانچه یک فرد قرآنی باشد قطعا می تواند تحول قرآنی را در آن مسجد ایجاد کند.

 

مسئول دارالقرآن بسیج جهرم افزود: بنابراین برای رشد برنامه های قرآنی با محوریت مسجد قطعا وجود امام جماعتی که خود یک فرد قرآنی است می تواند بسیار موثر باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای انسجام در فعالیت های قرآنی و تدوین برنامه های جامع در مساجد به نحوی که این فعالیت ها استمرار داشته باشد می توان از کمک مجموعه های قرآنی که تجربه فعالیت و آموزش در این زمینه دارند بهره گرفت.

 

عزیزی نیا با اشاره به اینکه مجموعه های قرآنی می توانند پشتیبان برنامه ها و فعالیت های قرآنی مساجد باشند، اظهار کرد: فعالیت های مختلف قرآنی نیازمند کار تخصصی قرآنی است که در این زمینه لازم است با افراد و مجموعه های موفق و دارای سبک و روش مشورت گرفته شود.

 

مسئول دارالقرآن بسیج جهرم در پایان گفت: با بهره گیری از تجربه مجموعه های قرآنی می توان ضمن ایجاد پویایی در فعالیت ها، در پیشبرد تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی و همچنین تربیت قرآن آموزان با روش های استاندارد و یکپارچه بهره گرفت.

 

کد خبر 1267553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha