نقش کارآمد کانون‌های مساجد در توسعه فرهنگ ورزش

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در توسعه فرهنگ ورزش و تحرکت در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، علی معینی در نشست مشترک بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با محوریت فعالیت های تعاملی و مشارکت اجتماعی اظهارداشت: موسسات مردم نهاد مثل کانون های مساجد ظرفیت بالایی را به لحاظ مشارکت مردمی برای خدمت به جامعه و تعمیق ارزش ها دارند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: توسعه فرهنگ ورزش و تحرک در جامعه نیاز است تا علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی و رشد استعدادها، مانع از گسترش بیماری ها می شود.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از فرصت های مردمی برای ترویج فرهنگ ورزشی در جامعه و همچنین ترویج فرهنگ های ناب در ورزش هستند.

 

به گفته معینی، فعالیت های ورزشی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام می شود اما همواره به مدیران این مراکز توصیه شده تا از مربیان تحت نظارت هیات های ورزشی استفاده و قوانین مربوط به ورزش و جوانان عملیاتی شود.
 

وی خاطرنشان کرد: منفعت جامعه بهره گیری از فعالیت های تخصصی است و نباید تداخل فعالیت را داشته باشیم که کیفیت کار را کاهش و باعث نارضایتی می شود.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون به هم افزایی بخش دولتی با تشکل های مردمی اشاره کرد و گفت: از ظرفیت موسسات مردم نهاد و مردمی در ترویج فرهنگی و اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری استفاده می کنیم که طرح پیک امید و زندگی، نشاط و امید، اوقات فراغت، شکوه مادری، روز دختر و استعداد شناسی از جمله آن است.


تعامل سازنده ورزش و جوانان با موسسات فرهنگی و هنری

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان تیران و کرون نیز در این نشست به موضوعات مهم فرهنگی و توجه به حوزه جوانان پرداخت و گفت: فعالیت های جزیره ای آسیبی بر پیکر خدمت رسانی به جامعه است.

به گفته جواد بهارلویی، فعالیت های جزیره ای نمی تواند کیفیت کار را بالا ببرد و چالش های اجتماعی را رفع نمی کند و هزینه ای زیادی را هم اسراف خواهد کرد.

وی تعامل سازنده بین نهادهای اداری و ایجاد بستر برای تشکل های مردم نهاد را مهم خواند و اذعان داشت:
تعامل سازنده ورزش و جوانان با موسسات فرهنگی و هنری و دیگر نهادهای مردمی موثر مثل کانون های مساجد مورد توجه است.

 

مهندسی فرهنگی و جوان گرایی در فعالیت ها

 

یکی از موضوعات مهم این نشست که مورد دغدغه فعالان حوزه ورزش، جوانان و اهالی فرهنگ و هنری قرار داشت، جوان گرایی و توجه به مهندسی فرهنگی بود.

دبیر موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا در این خصوص گفت: نسل جدید ایده و نظرات متعدد و جدیدی دارند که برای امروز جامعه و اعتلای آن نیاز است.


به اعتقاد اکبر مهدی زاده تجربه پیشکسوتان سرمایه عظیم در اداره امور است اما نیروی محرک و ایده ناب جوانان و نوجوانان در اجرا و تامین نیاز جامعه اهمیت خاصی دارد.


وی خاطرنشان کرد: ارتباط میان نسلی و بهره گیری از ظرفیت جوانان در مدیریت امور نقش مهمی داشته و تشکل های مردم نهاد بستر مناسبی برای تجربه افزایی خواهد بود.

کد خبر 1267648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha