سوم خرداد، مقاومت ملت ایران در برابر زورگویی و ظلم استکبار جهانی را تداعی می‌کند

امام جمعه بجنورد با گرامیداشت روز دزفول و سوم خرداد روز مقاومت بیان کرد: سوم خرداد، مقاومت ملت ایران در برابر زورگویی و ظلم استکبار جهانی را تداعی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد امروز (۲۹ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با گرامیداشت روز دزفول و سوم خرداد روز مقاومت بیان کرد: سوم خرداد، مقاومت ملت ایران در برابر زورگویی و ظلم استکبار جهانی را تداعی می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه هرچند به فرموده رهبر کبیر انقلاب، خرمشهر را خدا آزاد کرد اما خدا مردم را در صحنه دید و ثمره این مقاومت و ایستادگی، پیروزی شد به طوری که ۱۸۰ کیلومتر مرز آزاد و ۱۹هزار عراقی تسلیم ما شدند‌‌.

 

وی نتیجه عدم مقاومت مردم در کشورهایی همچون لیبی و سودان را هم مثال زد که چه نتیجه ناخوشایندی برایشان رقم خورد.

 

حجت‌الاسلام نوری همچنین به آغاز دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها آغاز می‌شود نعمت‌های ویژه‌ای برای ما رقم خورده که وجود آن حضرت و برادر ایشان امام رضا علیه السلام از شاخص‌ترین نعمت‌هاست.

 

وی با بیان اینکه در این ایام خیرهای معنوی وافری برای ما به دست آمده است، اظهارکرد: چه بسیار علمایی که از وجود بابرکت آن حضرت بهره‌های معنوی بسیاری برده‌اند.

 

امام جمعه بجنورد همچنین هفته بزرگداشت امامزادگان را گرامی‌داشت و گفت: مردم ایران به برکت وجود این بزرگان اکرام شده‌اند و باید شاکر این نعمت‌ها باشند که بهترین شکر این نعمت، الگوگیری از این بزرگان دین است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین سالروز شهادت شهید بروجردی که مردم کردستان او را به مسیح کردستان نامگذاری کرده بودند را گرامی‌داشت و افزود: عشق و خدمت به مردم، ولایت‌پذیری، زهد، تقوا و نماز شب شهید بروجردی مثال زدنی است.

 

حجت‌الاسلام نوری به مسئله جمعیت هم گریزی زد و با اشاره به منویات رهبری بیان کرد: اگر به افزایش جمعیت توجه نشود و این وضعیت ادامه یابد، آینده هولناکی در انتظار ما خواهد بود لذا ضروری‌ترین فرایض برای مسئولان توجه به قصه جمعیت است.

 

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ۳۰ سال آینده، جمعیت ایران پیر شده و رشد منفی خواهد داشت و ایران در منطقه به پیرترین رشد خواهد رسید.

 

امام جمعه بجنورد به رتبه آخر خراسان شمالی در حوزه پرداخت وام فرزندآوری هم اشاره کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان استانی به این موضوع شد.

 

 

کد خبر 1267724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha