رفتار درست در زندگی داشتن همان تقوای الهی است

آیت الله محمدی لایینی گفت: تقوای الهی موجب رستگاری است و به رحمت خداوند امیدوار باشید تا در زندگی رفتار درست داشته باشیم که همان تقواست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری  در خطبه های نماز جمعه ساری اظهار کرد: به رحمت خداوند امیدوار باشید تا در زندگی رفتار درست داشته باشیم که همان تقواست و اگر در دلت ترس از خدا و امید به خدا باشد درست رفتار خواهید کرد و رفتار متین اسلامی خواهید داشت.

وی افزود: باید آنچه از خدا می خواهید، خود آنگونه باشید و همچنان که خداوند به شما رئوف است، شما هم به دیگران مهربانی کنید و رئوف باشید.

امام جمعه ساری با بیان اینکه استغفار طلب آمرزش است، خاطر نشان کرد: همه ما در زندگی خود گناه داریم و باید از خداوند طلب بخشش کنیم و از خدا بخواهیم که خواستن موجب آمرزش است و همین اظهار خضوع، عبادت است.

آیت الله محمدی لایینی افزود: شنبه روز ملی جمعیت است و امروز برای کشور ما که مواجه با کمبود نیروی جوان، پایین بودن ازدواج و رادوولد از مسائل و دغدغه جدی است و باید مسئولان و مردم جمعیت و پیری جمعیت را جدی بگیرند و آموزش ها و آگاهی های لازم را ارائه کنند و نسل جوان با توکل به خدا ازدواج کرده و به فرزندآوری اقدام کنند و زاد و ولد در دستور کار باشد.

وی گفت: در آستانه دهه کرامت هستیم و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرار داریم و با تبریک این دهه خادمیاران وارد استان مازندران شدند و باید در بزرگداشت این ایام تلاش شود و بارها تاکید شد که خیابانی در ساری و شهرهای مختلف مازندران اقدام به نامگذاری خیابانی به نام حضرت معصومه(س) کنند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: روز دختر را پیش رو داریم که الگوبرداری از زندگی و سیره حضرت معصومه(س) موجب عاقبت بخیری است و به سمت فرهنگ اهل بیت و زندگی حضرت معصومه(س) حرکت کنند.

آیت الله محمدی لایینی افزود: روز اهدای عضو هم پیش رو است که امروزه با پیشرقت علم پزشکی می شود نسبت به اقدام عضو اقدام کرد و پیوند زد که فرصت علمی و نعمت خداوندی است.

وی یادآور شد: سوم خرداد ساروز فتح خرمشهر و روز مقاومت است که سرآغازی برای بسیاری از پیروزی ها بوده است که باید در بزرگداشت این ایام و نکوداشت نام و یاد جهادگران این عرصه را گرامی داریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه روز بهره وری و بهینه سازی مصرف هم از برنامه های پیش روست، بیان کردذ: باید ازمنابع خدادادی و انرژی به درستی استفاده کنیم و با توجه به کمبود آب، باید در مدیریت مصرف تلاش شود.

آیت الله محمدی لایینی گفت: تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه پیش روست که بیش از هزار و 200 امامزاده و بقاع متبرکه داریم که قطب فرهنگی هستند و از افتخارماست که از نسل اهل بیت در مازندران آثارداریم که بیانگر توجه مردم ما به امامزادگان و اهل بیت است.

وی افزود: فصل کشاورزی است و کشاورزان در سوخت، کود و سم و تعاونی ها نیازمند نظارت هستند و در برخی موارد شاهد احتکار هستیم که نیازمندیم نظارت شده و ساماندهی مناسب انجام شود و به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

امام جمعه ساری گفت: دولتمردان از مصوبات سفر گذشته رییس جمهور اطلاعاتی در اختیار مردم قرار دهند که تجاوز به منابع طبیعی و جنگل و انفال از دغدغه رییس جمهور در سفر گذشته بود که باید با این تجاوزگران برخورد جدی انجام شود.

کد خبر 1267731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha