انتشار درآمدهای حلال و حرام در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب

انتشارات دارالعلم با بیش از ۶۵ سال سابقه، حضور گسترده‌ای در عرضه کتاب های جدید حوزوی و دینی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب داشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سی‌وچهارمین  نمایشگاه بین المللی کتاب در آخرین روزهای فعالیت خود میزبان جمع کثیری از علاقمندان به کتب تخصصی عمومی ویژه گروه های سنی کودک نوجوان بزرگسال حوزوی و دانشگاهی بود 

 همواره علم برای بقا و ماندگاری نیازمند کتاب و نشر است از این رو  بسیاری از  عالمان وجود داشتند که  به دلیل عدم نشر آثار خود هیچ اثر و نامی از آنها در بینم جامعه انسانی باقی نمانده است. 

فروش بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان کتاب توسط بخش حوزوی در مدت تنها چند روزه ابتدایی سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب  گواهی بر فعالیت گسترده و موفق انتشارات این بخش دارد

 یکی از انتشارات باسابقه و موفق بخش حوزوی انتشارات دارالعلم با بیش از ۶۷ سال سابقه است.بر این اساس در سال ۱۳۳۵ شمسی مجموعه انتشارات دارالعلم به همت آیت الله آذری قمی در راستای نشر افکار اسلامی و حوزوی تاسیس شد این انتشارات پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فصل جدیدی از آثار خود را به منصه ظهور گذاشت و در راستای تقویت و نشر فرهنگ دین مبین اسلام با استفاده از نیروی جوانی و اهداف والای خود اقدام به تولید و نشر آثار مذهبی نمود.

 

 یکی از پر بازدید ترین غرفه های نمایشگاه امسال مربوط به موسسه انتشارات دارالعلم است که با بیش از نیم قرن افتخار مجموعه آثار خود را در حوزه های دینی و فرهنگی عرضه می کند.

برخی از کتب عرضه شده در انتشارات دارالعلم شامل احکام خانواده، احکام دختران، احکام عمومی،  احکام و آداب سفر، احکام و آداب تلاوت قرآن کریم، درآمدهای حلال و حرام، فلسفه و اسرار احکام، آیین دانشوری، صرف ساده، تکیه صرف ساده، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، زبان قرآن دوره متوسطه، تجزیه و ترکیب  است.

آشنایی با علوم بلاغی، مبادی العربی، چکیده صمدیه، تهذیب البلاغه، دلیل الجواهر وقایع و حوادث، بدایت الحکمة فن مناظره اصول فقه ترجمه و شرح مکاسب آشنایی با فلسفه ترجمه و تفسیر قرآن کریم تفسیر قرآن مهر حفظ موضوعی آیات حفظ موضوعی روایات آموزش عقاید منطق تلخیص منطق تنها بخشی از محصولات  و تولیدات انتشارات دارالعلم است.

غرفه‌هایی که محصولات خود را با موضوع کتب علوم اسلامی، مضامین دینی و مذهبی عرضه می‌کنند، بیش از این‌ها هستند؛ براساس گفته رئیس غرفه انتشارات داالعلم، «طبق آمار ارائه شده، بیش از چند هزار عنوان نشر تازه در حوزهعلوم اسلامی و حوزوی در این دوره از نمایشگاه عرضه شده است» لذا خیلی غرفه‌های دیگری نیز هستند که در این نوشتار مجالی برای بیان همه آن‌ها نیست.

 
کد خبر 1267789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha