محکومیت عربی حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی

وزرای امور خارجه قطر و عربستان و سازمان همکاری اسلامی حمله گروه های شهرک نشین افراطی و حمله گروهی از مسئولان و اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی به محوطه مسجدالاقصی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اعلام حره، قطر، عربستان و سازمان همکاری اسلامی حمله گروهی از مسئولان و اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کردند.

 

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای،  حمله تعدادی از مسئولان و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی را به مسجدالاقصی محکوم کردو

 

در این بیانیه آمده است: دولت قطر یورش وزیر، نمایندگان پارلمان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به صحن مسجد الاقصی را به عنوان بخشی از به اصطلاح راهپیمایی پرچم ها به شدت محکوم کرد.

 

وزارت امور خارجه این اقدام را «نقض فاحش قوانین بین المللی و مقدسات اسلامی» دانست و نسبت به «سیاست تشدیدکننده اتخاذ شده توسط دولت اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین» هشدار داد.

 

وی افزود: «هتک حرمت به مسجد الاقصی نه تنها اهانت به فلسطینی‌ها، بلکه به میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان است».

 

وی ادامه داد: ما مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی را تنها مسئول خشونتی می‌دانیم که ناشی از سیاست تشدیدکننده سیستماتیک علیه ملت فلسطین و سرزمین‌ها و مقدسات اسلامی و مسیحی آنهاست.

 

وزارت خارجه قطر همچنین از جامعه بین‌المللی خواست برای توقف این حملات اقدام فوری انجام دهد.

 

وی برموضع قاطع قطر در مورد عدالت آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم برادر فلسطین، از جمله حق کامل برای انجام مراسم مذهبی خود بدون محدودیت، و ایجاد کشور مستقل خود در مرزهای 1967، با بیت المقدس شرقی را تاکید کرد.

 

وزارت امور خارجه عربستان نیز حمله یکی از مسئولان و اعضای کنست به مسجد الاقصی را در روز پنجشنبه تحت مراقبت نیروهای اشغالگر اسرائیل محکوم کرد.

 

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ ای بر رد قاطعانه این گونه نقض‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز، ایستادگی این کشور در کنار مردم فلسطین و حمایت از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین تاکید کرد.

 

سازمان همکاری اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ ای حمله مستمر  شهرک ‌نشینان افراطی به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

 

سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه، حمله و هتک حرمت گروه‌های شهرک ‌نشین افراطی، وزرای رژیم صهیونیستی و اعضای کنست تحت حمایت نیروهای صهیونیستی و اجرای آیین‌ های نژادپرستانه تلمودی در محوطه مسجدالاقصی را محکوم کرد.

 

این سازمان همچنین این اقدام را نقض فاحش کنوانسیون‌های ژنو و قوانین بین ‌المللی دانست.

کد خبر 1267829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha