پژوهشکده تاریخ اسلام ۱۱۳ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب  عرضه کرد

قویدل با ابراز تاسف از گرانی کاغذ گفت: مجموعا حدود ۱۱۳ عنوان کتاب از سال ۱۳۸۷ تا الان به صورت پژوهشی و تحقیقی انجام شده که همه ساله در نمایشگاه کتاب عرضه می کنیم.

«خلیل قویدل»، مدیر انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: ما سالانه 10 الی 15 عنوان کتاب با موضوعات مختلف تاریخ اسلام به صورت تخصصی چاپ می کنیم به این صورت که موضوعات و پایانه های دفاع شده در دانشگاه ها بعد از تصویب شورای علمی به صورت کتاب چاپ و در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد. یعنی همه کارهای ما تخصصی و پژوهشی می باشد.

 

وی با بیان اینکه ما در پژوهشکده تاریخ اسلام شش گروه داریم، افزود: گروه جریان های فکری، گروه رجال و خاندان های اسلامی، گروه سیره معصومین (ع)، گروه جغرافیای تاریخی، گروه روش و تاریخ نگاری و گروه میان رشته ای و موضوعاتی که اهل هیئت علمی این گروه مطرح می کنند و در زمینه بایسته پژوهشی تشخیص می دهند، اینها به محققان دانشگاهی یا حوزوی ارایه داده می شوند و آنها این مطالب را به شکل کتاب چاپ می کنند. طی یک سال اخیر 9 عنوان کتاب جدید چاپ کردیم که در نمایشگاه کتاب عرضه شده است؛ ضمن اینکه در نمایشگاه مجازی هم حضور داریم، مجموعا حدود 113 عنوان کتاب از سال 1387 تا الان به صورت پژوهشی و تحقیقی انجام شده که همه ساله در نمایشگاه کتاب عرضه می کنیم.

 

مدیر انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام افزود: بحث کاغذ و توزیع کتاب از مشکلات اصلی ما ناشران محسوب می شود علی الخصوص که در یکی دو سال اخیر واقعا ما را خسته کرده است. به گونه ای که تعداد تیراژ ما از 1500 به 500 الی 600 تیراژ رسیده است. علاوه بر تورم و گرانی چاپ افست، فیلم، زینک و سایر ملزومات هم چندین برابر افزایش یافته است؛ ضمن اینکه بحث توزیع کتاب هم یکی از معضلات و مشکلات مهم ما ناشران می باشد. قرارداد با شرکت ها برای  توزیع کتاب از دیگر مشکلات مهم حوزه ناشران است، آنها فقط با دید مادی به مسئله نگاه می کنند و دنبال منافع خودشان هستند و می گویند 60 درصد مبلغ پشت جلد را باید دریافت کنیم؛ ضمن اینکه قراردادها نیز یک طرفه است که در صورت عدم فروش کتاب هم باید مبلغ موجود در قرارداد را بپردازیم.

 

وی اظهار کرد: استقبال نسبت به سال های گذشته بسیار پایین بود، چون مشکلات اقتصادی بر گرانی کتاب هم افزوده در واقع اولویت اول مردم خرید کتاب نیست،مشکلات معیشتی مردم کاملا محسوس است. مردم استقبال خوبی می کنند ولی بسیاری از آنها علنا اعلام می کنند که توان مالی خرید کتاب را نداریم، ضمن اینکه قیمت های ما هم نسبت به سایر انتشاراتی ها بسیار پایین و مناسب است.

کد خبر 1267864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha