مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین به طور جدی پیگیری می شود

خزائلی گفت: به طور جدی پیگیر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هستیم تا عملکرد شایسته ای در راستای اجرای این مصوبات و عملکرد قابل قبولی برای مردم استان قزوین داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، خزائلی در آیین ملی نکوداشت پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب که امروز (شنبه ۳۰ اردیبهشت) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در این دولت در حوزه مأموریت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجهات خوبی را شاهد هستیم که یکی از مصادیق آن برنامه امروز است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال گذشته استان قزوین میزبان رئیس جمهور و هیئت همراه بود و ایشان نخستین رئیس جمهوری بودند که یک ساعت زمان را برای بازدید از دولتخانه صفوی گذاشتند.

 

وی عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سه سال در نظر گرفته شد که تخصیص حدود ۵۰ درصد سال اول را دریافت کردیم و امروز از شمال تا جنوب کشور پروژه هایی که در سفر تعریف شده فعال هستند.

 

خزائلی اعلام کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سه مصوبه وابسته به سایر دستگاه ها داشت که یک پروژه آزادسازی دولتخانه صفوی است که بخش هایی از این دولتخانه بعد از سفر مقام معظم رهبری به قزوین انجام و بخش هایی مانده بوده که در مصوبات سفر ریاست جمهوری قرارگرفت.

 

وی تصریح کرد: واگذاری مدرسه متروکه در روستای گازرخان به عنوان موزه الموت پروژه ای است که نقل و انتقال رسمی سند آن صورت گرفت و امیدواریم تغییر و تحول ساختمان هم در این ایام انجام شود و ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای این موزه داریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین خاطر نشان کرد: به طور جدی پیگیر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هستیم تا عملکرد شایسته ای در راستای اجرای این مصوبات و عملکرد قابل قبولی برای مردم استان قزوین داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: برنامه امروز یکی از رویدادهای مهم در استان قزوین است که عنوان پایتخت خوشنویسی را وزارتخانه های متعدد به رسمیت می شناسند و امیدواریم در ترویج این هنر گام های جدی برداریم.

 

در ادامه رئیس انجمن خوشنویسان قزوین اظهار کرد: پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی یکی از اتفاقات خوبی است که در این مدت دارد می افتد و در طول تاریخ این پاسداری به خوبی صورت گرفته و سفارشات فاخر هنر در تمامی رشته ها در ادوار مختلف مانند دوران صفوی به اوج رسید که اینها سرمایه ملی ما هستند و در موزه ها این آثار نگهداری می شود و فرهنگ و هنر نسل به نسل به مردم منتقل می شود.

 

حیدر موسوی عنوان کرد: در قزوین ۲ دهه است که آثار تاریخی به خوبی نگهداری می شود و شاهد هستیم مردم از سراسر ایران به قزوین و شهرهای تاریخی آمده و آثار  تاریخی را مشاهده می کنند و در این ۲ دهه فرهنگ آثار تاریخی در بین مردم بیشتر نهادینه شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان در طول تاریخ کارنامه شان از همه اقشار جامعه درخشان تر بوده است و این اتفاق صورت نمی گیرد مگر با حمایت خوب مسئولان که می تواند کمک کند هنرمندان با خیالی آسوده آثار درخشانی را خلق کند.

 

رئیس انجمن خوشنویسان قزوین یادآور شد: در حوزه خوشنویسی تلاش می شود دوسالانه ها، همایش ها و نشست های تخصصی برگزار شود و لازم است فضایی در قزوین در خور شأن خوشنویسان در اختیار هنرمندان این عرصه قرار گیرد.

 

کد خبر 1267874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha