جهاد در راه خدا و صله‌رحم از قدم‌هایی که خدا دوست دارد

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه جهاد در راه خدا و صله‌رحم از قدم‌هایی است که خدا دوست دارد، گفت: در جامعه اسلامی هر کسی برای خدمت، وحدت و انسجام مردم قدم بردارد همانند قدم‌های شهدا ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن محمدی- مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت - ظهر امروز شنبه (۳۰ اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت شهیدان اسداللهی و حسین‌زاده در محل نمازخانه استانداری اظهار کرد: اگر خواسته باشیم تبریک حقیقی را به خانواده‌ای بگوییم که فرزندشان بالاترین مرتبه را کسب کرده بهتر از خانواده شهدا و ایثارگران پیدا نمی‌شود.

 

وی با تبریک به خانواده این دو شهید فراجا و سپاه و جامعه انقلابی و الهی و ملت ایران اسلامی به ویژه جوامعی که اینچنین سربازان و جان برکفان و ایثارگرانی را تربیت می‌کنند، افزود: شهدا از جان خود گذشتند و تا فرهنگ ایثار و شهادت در این جامعه باشد شکست، ترس، ذلت و عقب‌نشینی به آن راهی ندارد.

 

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه تفکر ایثار و شهادت جامعه را عزیز و پیروز می‌کند همان تفکری که امام حسین(ع) را ابدی کرد و به مقام سیدالشهدایی رساند، گفت: امنیت و آرامش کشور مدیون فداکاری نیروهای جان برکف نیروی انتظامی است که شبانه‌روز و در گرما و سرما خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت ادامه داد: به خود شهدا هم تبریک می‌گوییم چون راه درست را بین دو راهی سخت زنده بودن و زنده نبودن انتخاب کردند.

 

وی با اشاره به معامله پرسود شهدا با خداوند، تصریح کرد: شهید حق شفاعت دارد و رضای الهی و بهشت پاداش مجاهدت در راه خدا است.

 

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: خداوند در آیه ۱۱۱ سوره توبه می‌فرماید:«اِنَّ اللهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلونَ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِى التَّوریّْةِ وَ الاِنجیلِ وَ القُرءان؛ خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریدارى کرده، که (در برابرش) بهشت براى آنان باشد؛ (به این گونه که:) در راه خدا پیکار مى‌کنند، مى‌کشند و کشته مى‌شوند؛ این وعده حقّى است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده..»

 

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) در روایتی زیبا می فرمایند: «خداوند دو قدم را دوست دارد»، نخست گامی است که رزمندگان و بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی برای جهاد در راه خدا و تقویت صفوف و جبهه مقاومت برمی‌دارند.

 

وی با بیان اینکه دیگری قدم برداشتن در راه صله رحم است، تأکید کرد: در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و ... به صفوف متحد و محکم نیاز داریم و در جامعه اسلامی هر کسی برای خدمت، وحدت و انسجام مردم قدم بردارد این قدم همانند قدم‌های شهدا ارزشمند است.

 

 

کد خبر 1267905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha