انتشارات ادیان و مذاهب با ۵۰۰ عنوان کتاب پذیرای مخاطبان در نمایشگاه بین الملی کتاب

محمدی شجاعی از فعالیت تخصصی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در حوزه ادیان خبر داد و گفت: انتشارات این دانشگاه با ۵۰۰ عنوان کتاب پذیرای پژوهشگران و علاقمندان به این حوزه در نمایشگاه کتاب است.

مهدی محمدی شجاعی، مدیر انتشارات و کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد کتب این غرفه در سی و چهارمین نمایشگاه بین الملی کتاب گفت: این دانشگاه دارای 2 انتشارات "ادیان و مذاهب" و "ادیان" است که علت تفکیک این 2 انتشارات این است که اثار اساتید و اعضای هیات علمی در نشر ادیان و مذاهب و آثاری که از بیرون دانشگاه ارایه می شود در نشر ادیان چاپ می شود.

 

 

وی گفت: تاکنون 500 عنوان کتاب در طی 27 سال فعالیت این انتشارات به چاپ رسیده است و سال گذشته 42 عنوان کتاب جدید و 72 عنوان تجدید چاپ شدند و آثار فاخری که راکد بودند با طراحی و صفحه ارایی جدید تجدید چاپ و روانه بازار شدند.

 

 

وی اظهار کرد: کتاب "تعالیم کلیسای کاتولیک" که با حضور ریاست دانشگاه دکتر نواب و دکتر مفتاح در واتیکان رونمایی شد و کتاب "شهر خدای قدیس اگوستین" با ترجمه دکتر توفیقی از دیگر کتب ارائه شده از سوی این انتشارات در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

 

 

محمدی شجاعی ادامه داد: کتاب کلام و جامعه اثر فاخر فان اس؛ مستشرق شناس آلمانی که 25 سال عمر خود را در بررسی مطالعات اسلامی گذرانده است نیز از دیگر کتب انتشارات و کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب است که یک ماه دیگر ترجمه فارسی جلد چهارم این کتابنیز منتشر می شود. این کتاب به سر ویراستاری استاد بهشتی استاد فلسفه دانشگاه تهران به رشته تحریر درآمده است.

 

 

وی اظهار داشت: کتاب های "فلسفه ارتباطات در 12 جلد" به سرویراستاری دکتر بشیر، "نصیریه" در حوزه ترکیه، بیروت و عراق، "کیش مانسی گنوسی" از دیگر کتب این انتشارات است.

 

 

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه و انتشارات آن حمایت از آثار ارزشمندی است که سرمایه گذاری نشده است، گفت: این اقدام با هدف شناخت ادیان و افزایش دانش دانشجویان و پژوهشگران در این حوزه انجام می شود. انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب ایران یک انتشارات تخصصی است که تلاش دارد خلأ موجود در میان باورهای ادیان را جبران کند.

 

 

محمدی شجاعی با بیان اینکه نگاه این انتشارات عالمانه، دقیق و به دور از نگاه های جهت دار است، ادامه داد: دانشگاه سیاست آگاهی بخشی را در دستور کار دارد و در این مسیر حرکت کرده است. در بیست و هفت سال گذشته فعالیت این دانشگاه در تمام حوزه های مشخص شده موفق بوده است. تمام تلاش خود را کردیم در حوزه مذاهب از برادران مسیحی، یهودی و متخصصان در ادیان استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 1267951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha