توزیع ۶۶۵ قلم لوازم خانگی و بسته غذایی به نیابت از شهدا در بین نیازمندان استان قزوین

در مراسمی با حضور خیران مراکز نیکوکاری و به مناسبت دهه کرامت ۶۶۵ قلم لوازم خانگی و همچنین بسته های غذایی به نیابت از شهدا در بین نیازمندان و محرومان نقاط مختلف استان قزوین توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حسین فیضی- رئیس بسیج ادارات و کارمندان استان قزوین- در همایش تجلیل از خیرین مراکز نیکوکاری و خیرین صدقات که امروز (یکشنبه ۳۱ اردیبهشت) در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، بیان کرد: دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) را تبریک می گوییم و ما فقط سه امامزاده داریم یعنی حضرت ابوالفضل (ع)،  حضرت علی اکبر (ع) و حضرت معصومه (س) که زیارت نامه شان توسط امام معصوم گفته شده که زیارتنامه حضرت معصومه (س) را امام رضا (ع) بیان فرموده اند.

 

رئیس بسیج ادارات و کارمندان استان قزوین ادامه داد: سه امام بزرگوار هم فرمودند هر کس حضرت معصومه (س) را زیارت کند ثواب بهشت را دارد و ان شاالله خداوند توفیق زیارت این بانوی بزرگوار را به همه ما دهد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در ایام آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد هستیم که انقلاب اسلامی و آزادسازی خرمشهر یادگار هزاران شهید، جانباز و رزمنده است که یاد همه شهدا را گرامی می داریم و هرچه داریم مدیون شهدا هستیم و امروز انقلاب اسلامی ام القرای جهان اسلام است و جمهوری اسلامی حرم است و باید قدر جمهوری اسلامی و این انقلاب را بدانیم.

 

فیضی اعلام کرد: عملیات بیت المقدس ۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ شروع شد که ۵۳۰ روز بود خرمشهر در چنگال رژیم بعث عراق بود و در چهار مرحله این عملیات طرح ریزی شد، دشمن تمام استحکامات و موانع را طوری چیده بود که به هیچ وجه خرمشهر را از دست ندهد و به قدری به این امر اطمینان داشتند که بیان کرده بودند اگر ایران خرمشهر را بگیرد کلید بصره را تحویل می دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ اگر تلاش رزمندگان و شهدا نبود خداوند هم به ما کمک نمی کرد و وعده خداست هروقت برای رضای خدا جهاد کنید هزاران فرشته را برای کمک به شما می فرستم.

 

رئیس بسیج ادارات و کارمندان استان قزوین گفت: آزادی خرمشهر نتایج زیادی داشت و در آنجا کلید پیروزی در دفاع مقدس زده شد و همه اینها به برکت جهاد رزمندگان اسلام و شهدا بود و ما امروز باید به نیمه پرلیوان بنگریم و توجه کنیم اگرچه مشکلات وجود دارد ولی نباید فقط ایردات و مشکلات را بیینیم.

 

وی یادآور شد: ۴۵ سال است تمام ابرقدرت های شرق و غرب جمع شده و همه جا دشمنی علیه ما دارند ۱۷ هزار نفر از بهترین های ما را ترور کرده و تحریم های مختلف علیه ما اعمال کردند، ولی ما امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی را شاهد هستیم.

 

فیضی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود کمیته امداد که به مراکز نیکوکاری نگاه بزرگوارانه دارد، نگاه حمایتی هم داشته باشد.

 

در ادامه یکی از خیران استان قزوین اظهار کرد: عدل و عدالت ستون جامعه است و سپس احسان مهم است هر کسی در هر جایگاهی می تواند برای عدالت تلاش کند؛ عدالت در صدقه ای که رسیده باید مورد توجه قرار گیرد و مرکز نیکوکاری با توجه به اینکه زیرنظر کمیته امداد است افراد آن فیلتر شده پذیرش می شوند بنابراین عدالت در آن رعایت می شود.

 

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: همچنین این مرکز می تواند در قرض الحسنه شرعی مشارکت کند که از مصادیق عدالت است و مرکز نیکوکاری می تواند به فرمان الهی که عدل است کمک کند و این امر از طریق اشتغالزایی ممکن است.

 

وی اضافه کرد: جذب نیروی جوان از دیگر کارهایی است که باید مورد توجه مراکز نیکوکاری باشد و باید مراکز به این سمت روند که نیروی جوان در آنها فعالیت کنند و باید برای این منظور کار جمعی ترویج یابد.

 

این خیر استان قزوین یادآور شد: یک قسمتی از مصادیق عدل، مراکز نیکوکاری هستند و یک قسمتی هم رسالت حکومت است که عدل اجتماعی را باید پیاده کند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم ۶۶۵ قلم لوازم خانگی و همچنین بسته های غذایی به نیابت از شهدای بیت المقدس در بین نیازمندان و محرومان نقاط مختلف استان قزوین توزیع شد.

 

کد خبر 1268133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha