فرهنگ‌سازی اهدا عضو، روحیه ایثار را در جامعه تقویت کرده است

حجت الاسلام مدبر گفت: فرهنگ سازی در خصوص اهدا عضو، روحیه مهربانی،ایثار و گذشت را در جامعه تقویت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام محمدحسین مدبر امروز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت) در دیدار رئیس، معاون و کادر تیم فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جهرم که به مناسبت ۳۱ اردیبهشت ماه، روز ملی اهدا عضو برگزار شد، با قدردانی از  خانواده هایی که اقدام به اهدا عضو عزیزان خود کرده اند این مهم را ایثاری دانست که تداوم بخش زندگی دیگران شده است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به این که تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر در انتظار پیوند عضو هستند و هر دو ساعت یک نفر از آنان جان خود را به‌علت نبود عضو از دست می دهند، اقدام به اهدا عضو را نجات بخش زندگی دیگران دانست که بعضا در یک مورد فوت فرد دچار مرگ مغزی،جان ۸ نفر  نجات می دهد.

 

وی که خود با ثبت نام، آمادگی خویش را برای اهدا عضو اعلام کرده است، اظهار داشت: فرهنگ سازی در خصوص اهدا عضو، روحیه مهربانی،ایثار و گذشت را در جامعه تقویت کرده و فوت عزیزان دچار مرگ مغزی پایان نبوده بلکه تولدی است که به زندگی دیگران اهدا می کنند و دریافت کنندگان عضو نیز با اعمال خیر خود،تداوم بخش ثبت ثواب برای آنان هستند.

 

مدبر ضمن تشکر از واحد فراهم آوری اعضا بیمارستان پیمانیه و هیئت امنا آرامستان فردوس جهت تخصیص یک قطعه برای تدفین  عزیزانی که اهدا عضو کرده اند این کار را یک فرهنگ سازی و حداقل کار برای پاسداشت ایثار خانواده های این بزرگواران دانست.

 

در این جلسه محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ضمن تشکر و قدردانی از توجه امام جمعه جهرم به موضوع اهدا عضو و تاکیدات ایشان در خطبه های نماز جمعه، مجموعه واحد فراهم آوری پیوند اعضا بیمارستان پیمانیه را یکی از واحدهای پیشتاز در کشور دانست که زمینه نجات بسیاری از هم وطنان را فراهم کرده اند.

 

قهرمان بمانا،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز موفقیت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جهرم را مدیون ایثار خانواده هایی دانست که با رضایت خویش زمینه ادامه زندگی  دیگران را فراهم کرده اند.

 

در ادامه سامانی مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضا بیمارستان پیمانیه جهرم با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد،از آنجا که مرحله دریافت رضایت از خانواده بایستی در همان شرایط فوت فرد دچار مرگ مغزی انجام شود با  اشاره به شرایط روحی و تالم ناشی از حادثه برای بازماندگان،این مرحله را یکی از سخت ترین و احساسی ترین مراحل اهدا عضو دانست که البته آرامش بخش این خانواده های گرامی نیزخواهد بود چرا که احساس می کنند عزیزشان هنوز زنده و با لبخند زندگی دیگران شاد است.
.

 

کد خبر 1268158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha