هویت‌بخشی به پایگاه‌های بسیج از اهداف سند اعتلای بسیج است

سردار بابا احمدی با بیان اینکه هویت‌بخشی به پایگاه‌های بسیج از اهداف سند اعتلای بسیج است، گفت: هر خدمتی در محله اسلامی باید از طریق پایگاه مقاومت بسیج با مرکزیت مساجد ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار حیدر بابا احمدی- معاون بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان کشور- عصر امروز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت) در شورای تحول محلات اسلامی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج در سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد که این فرمان چهار راهبرد اصلی دارد.

 

وی با اشاره به کادرسازی به عنوان یکی از راهبردهای سند اعتلای بسیج، گفت: در این سند تربیت ۸ میلیون جوان انقلاب و بسیجی برای گام دوم انقلاب در دستور کار است.

 

سردار بابا احمدی به توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: هدف دشمن ایجاد تفرقه و چنددستگی بود اما جامعه اسلامی یک امت واحده است که نشان دادند فریب ضرب و زر و تزویر دشمن را نمی‌خورند و پای انقلاب و بیعت با امامین انقلاب هستید.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه دشمن جنگ هشت ساله که جنگ جهانی نانوشته بود علیه این امت طراحی و عملیاتی کرد اما ملت ایران با دست خالی در برابر همه ابرقدرت‌های جهان مقاومت کرد تا پیروزی شدند، افزود: در ادامه دشمن جنگ‌های نیابتی در دیگر کشورهای منطقه را آغاز کرد و حملات وحشیانه به غزه و فلسطین شدت گرفت اما باز هم موفق نشدند.

 

وی با اشاره به تقابل جبهه استکباری در برابر جبهه حق، عنوان کرد: دشمن در همه فتنه‌ها هر آنچه داشت پای کار آورد تا این نقلاب نماند و برای اینکه جمهوری مبتین بر اسلام ناب از بین برود دشمنی‌های خود را توسعه دادند و هر روز تاکتیک‌ها عوض شد اما ملت ایران ثابت قدم ماند و امروز عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون شهدا و صبر و پایداری خانواده آنان است.

 

سردار بابا احمدی بیان کرد: در آن روزگار دست خالی در مقابل دشمن مقاومت کردیم اما امروز به برکت مجاهدت‌های گام اولی‌های انقلاب با سامانه بومی سوم خرداد پهباد فوق پیشرفته آمریکایی در خلیج فارس ساقط می‌شود.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین کشور به شکست‌های پیاپی استکبار جهانی در مقابل جبهه حق اشاره کرد و گفت: برای گام دوم انقلاب ما نیاز به هشت میلیون جوان انقلابی پای کار مانند شهید آرمان علی‌وردی، شهید روح الله عجمیان و شهید حججی‌ها داریم.

 

وی با بیان اینکه نوع جنگ دشمن نرم شده که حاج قاسم‌های این میدان فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند، عنوان کرد: به فرمایش امام راحل خدمت در بسیج عبادت است و مأموریت پایگاه مقاومت بسیج تحقق محله اسلامی است.

 

سردار بابا احمدی ادامه داد: پایگاه مقاومت بسیج با مرکزیت مسجد و محوریت ائمه جماعت باید نخبگان و معتمدین محله را گرد هم بیاورد و شورای تحول محله اسلامی را تشکیل دهد که این قرارگاه مزین به نام حاج قاسم سلیمانی است که باید مسئله محله و مردم در حوزه‌های مختلف را احصاء کند تا بتواند عملیات انجام دهد.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج باید به سراغ اهالی محله برود و همه را بشناسد و جذب کند، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاورید و همه برای حل مشکلات محله تلاش کنند.

 

وی از تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی خبر داد و گفت: وفاق و همدلی خوبی بین دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی وجود دارد و به برکت انقلاب اکنون روستاهای زیر ۲۰ خانوار در استان مشکل برق و گاز ندارند و این‌ها نعمتی است که باید برای جامعه تبیین شود.

 

سردار بابا احمدی ادامه داد: باید پایگاه‌های مقاومت بسیج از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده کنند و باید اقتصاد خانواده را قوی کنیم چون دشمن در  جنگ نرم اقتصاد مردم نشانه گرفته شده است.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های پایگاه‌های بسیج قوی کردن اقتصاد خانواده‌هاست که در شورای محله اسلامی باید بر آن متمرکز شود، گفت: امروز فضای جهاد برای همه از جمله بانوان فراهم است و حضرت خدیجه(س) در این زمینه می تواند الگوی خوبی باشد.

 

وی در ادامه هویت‌بخشی به پایگاه‌های بسیج را از اهداف سند اعتلای بسیج دانست و افزود: هر خدمتی در محله اسلامی باید از طریق پایگاه مقاومت بسیج با مرکزیت مساجد ارائه شود چون دیده‌بان‌های بسیج برای ارائه خدمت رسانی بدون انحراف هستند.

 

سردار بابا احمدی با اشاره به اینکه باید مسجد پایگاه مقاومت بسیج شود، بیان کرد: ما ساخت مسجد را ساخت پایگاه می‌دانیم و هر جایی پایگاه بسیج ساخته‌ایم باید تبدیل به خانه عالم شود.

 

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ مسجد فاقد امام جماعت در سطح استان خراسان جنوبی که باید با تأمین امام جماعت احیا شوند، گفت: به ازای هر ۵۰۰ نفر جمعیت جامعه شهری یک پایگاه مقاومت بسیج با عنوان قرارگاه محله اسلامی تشکیل می‌شود تا در برابر جنگ نرم دشمن آرایش بگیریم.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه افزایش پایگاه مقامت بسیج منجر به جذب بیشتر اعتبارات می شود، تصریح کرد: تجهیز پایگاه‌های بسیج از سال گذشته شروع شده و به مرور بر اساس در راستای ماموریت‌ها اقلام مورد نیاز آنان در حال تامین است.

 

سردار بابا احمدی عنوان کرد: ۴۴۷ پایگاه مقاومت بسیج در استان خراسان جنوبی امسال تجهیز می‌شود و مابقی نیز به در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه پایگاه‌های مقاومت بسیج هم در راستای هزینه‌های جاری، احیای مساجد خاموش و مجری طرح تحقق محله اسلامی از سه ماهه اول سال مستقیم به حساب هر پایگاه واریز می‌شود، گفت: تاکنون ۲ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح کشور به سامانه جامع رصد اعتلای بسیج متصل شده و تمامی ارزیابی‌ها از طریق آن انجام می‌شود.

 

کد خبر 1268185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha