مینی ورلد ملایر مجموعه تفریحی، توریستی از اماکن مذهبی و تاریخی و گردشگری جهان

فرجی گفت: از ۱۳۸ المان پیش بینی شده برای مینی ورلد ملایر تا کنون ۹۰ المان ساخته و و نصب شده و این قابلیت را دارد که در سال‌های آینده امکانات بیشتر و فضای بهتری به آن اضافه شود.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر مجموعه تفریحی و توریستی مینی ورلد (جهان کوچک)ملایربا وسعتی به مساحت بیش از ۴۸ هکتار، ۱۰ سال گذشته کلنگ زده شد ، مجموعه ای از 138 اثر تاریخی، و مذهبی جهان است که در مقیاسی کوچکتر در شهر ملایردر حال ساخت است.

تا  اکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل ورسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، دروازه قرآنف باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و...... در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.

با تکمیل این پروژه گردشگری؛ رشد اقتصادی و  فرصت‌های شغلی بیشتری را در سایه صنعت گردشگری به برای شهروندان ملایری  فراهم خواهد شد.

 به گفته مسئولان شهرداری و شورای شهر ملایر طی فازهای آینده این مجموعه اماکن مذهبی و مساجد معروف دنیا برای این مجموعه ارزشمند پیش بینی شده که در آینده به این مجموعه افزوده خواهد شد.

 

 مجید فرجی عصر امروز یکشنبه 31اردیبهشت ماه  در تور رسانه‌ای ملایر از مینی ولرد با اشاره به اینکه این  مجموعه تفریحی-توریستی مینی ورلد  ملایر یکی از پؤوژهای ارزشمند  تفریخی و توریستی شهر ملایر است گفت:  احداث ۱۳۸ المان از برجسته‌ترین اماکن تاریخی مذهبی و گردشگری کشورهای مختلف جهان در این مجموعه پیش بینی شده است.

شهردار ملایر با اشاره به  ساخت  ۹۰ المان ساخته و و نصب شده در این مجموعه  افزود: مینی ورلد ملایر این قابلیت را دارد که در سال‌های آینده امکانات بیشتر و فضای بهتری به آن اضافه شود.

وی با اشاره به  اینکه در سال جاری راه اندازی پروژه برتر گردشگری مینی ورلد اولویت اول شهرداری و شورای شهر ملایر است تصریح کرد:  ورودی ها و خروجی ها و پارکینگ مجموعه  در حال تکمیل است  بیان کرد:  پیش بینی می‌شود  تا انتهای فصل کاری امسال، این مجموعه تفریحی، توریستی راه اندازی شود.

 شهردار ملایر یکی ازب مهمترین موارد را در این مجعموعه تفریحی  حصارکشی مجموعه برشمرد و گفت: با حصار کشی  از سرقت تجهیزات و تخریب المان ها و بناهای ساخته شده در مجموعه جلوگیری می شود و تا کنون نیز حصارکشی و دیوارکشی پروژه مینی ورلد انجام شده است،.

 وی گفت: بحث آبرسانی کل مجموعه و محوطه سازی و اجرای فضای سبز را از دیگر  اولویت‌های اصلی این مجموعه دانست  و عنوان کرد: مینی ولرد با دو درب ورودی شامل درب ورودی دروازه قرآن و درب براندنبورگ بوده که  تا یک ماه آینده دیوار کشی و نرده کشی آنها انجام می شود.

 

از زمان اجرای این مجموعه  بی از یکصد میلیون تومان اعتبار هزینه شده  و تا تکمیل آن  بیش از یکصد میلیون تومان دیگر نیاز دارد، گفت: با پیگیری های اعضای شورا و نمایندگان مردم ملایر در مجلس ۲۰ میلیارد تومان از منابع ملی در بودجه سال ۱۴۰۲ به این مجموعه تخصیص یافته است که از سوی سازمان شهرداری‌ها پیگیر تخصیص آن هستیم.

 

فرجی با بیان اینکه با  افتتاح مینی ورلد شاهد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دزرر شهرستن خواهیم بود  افزود: حضور گردشگر و توریست در این پروژه می تواند محرک توسعه شهرستان باشد.

 

وی برگزاری جشنواره ها ، شامل جشنواره مبل منبت، انگور، خیارشور، آلبالو و ... به صورت متمرکز در این مجموعه را یکی از اهداف دیگر در این مجموعه برشمرد و گفت: این مجموعه می‌تواند مکانی مناسب برای اجرای جشنواره های مناسبتی به شمار برود.

 

 

 

 مینی ورلد ملایر اثری ارزشمند در توسعه گردشگری ملایر

  گردشگری حسین بابایی  نیز با بیان اینکه پروژه مینی ولرد یک زیرساخت گردشگری عظیم برای شهرستان بوده و  سایر استان‌ها ملایر را با مینی ورلد می شناسند گفت: در حال حاضر بسیاری از گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور برای دیدن این مجموعه تاریخی- تفریحی به ملایر سفر می کنند، .

 معاون عمرانی شهرداری ملایر  با بیان اینکه در حوزه گردشگری پروژه مینی ورلد به عنوان پروژه برتر شناخته شده است افزود: بهره برداری از مینی ورلد بستری مناسب بر ای درآمدزایی و فعالیت های ورزشی، اقتصادی و اجتماعی برای شهرستان فراهم می‌کند.

بابایی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شهرداری ملایر به صورت مستقل در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کرده است، افزود: در حال حاضر مینی ورلد ملایر برای کشور شناخته شده است و بسیاری از شرکت‌های خصوصی گردشگری منتظر بهره‌برداری از این پروژه هستند تا سرمایه گذاری خود را در ملایر آغاز کنند.

، وی  با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان «پروژه برتری گردشگری کشور» شناخته شده و قابلیت ماندگاری برای جذب مسافر را دارد گفت: ایجاد بازارچه های مختلف فصلی با غرفه های متنوع و همچنین برگزاری جشنواره های مناسبتی در این مجموعه لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شهرداری ملایر به صورت مستقل در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کرده است، افزود: در حال حاضر مینی ورلد ملایر برای کشور شناخته شده است و بسیاری از شرکت‌های خصوصی گردشگری منتظر بهره‌برداری از این پروژه هستند تا سرمایه گذاری خود را در ملایر آغاز کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه از المان کاخ خاک خورشید به منظور احداث موزه ملایر قدیم یا موزه مردم شناسی و یا موزه مبل منبت استفاده می کنیم، خاطرنشان کرد: اکثر المان‌های دومنظوره مینی ورلد بیشتر کاربرد گردشگری و عرضه صنایع دستی دارند.

 

بابایی در مورد پروژه آب‌نمای کف خشک به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع بیان کرد:بزرگترین پارک آبی در غرب کشور در آبنمای کف خشک مینی ورلد ملایر در حال احداث است.

 

معاون عمرانی شهرداری ملایر با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دیوارکشی مجموعه مینی ورلد به اتمام رسیده و پیمانکاران ما به طور همزمان روی ۳۰ آلمان مشغول به فعالیت هستند،

بابایی با اشاره به اینکه پروژه مینی ورلد ملایر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم در پایان فصل کاری امسال به بهره برداری برسد، افزود: به طور قطع با رقم خوردن این اتفاق فصل جدیدی برای حوزه گردشگری و اقتصادی ملایر تعریف می شود.

 

 

  آثار تاریخی و تفریحی  به عنوان میراثی ارزشمند  نیازمند محافظت و نگهداری از سوی مردم

حجت الاسلام علی سبزینی  نیز با ببا تاکید بر اینکه  بدون شک خود مردم باید بهترین محافظ و نگهبان این مجموعه باشند و آن را به عنوان سرمایه ای برای نسل های آینده حفظ کنند. گفت: فعلا طراحی و نصب المان های جدید در دستور کار ما نیست بلکه آنچه را که قبلاً طراحی و تعریف شده می سازیم و نصب می کنیم .

رئیس شورای شهر ملایربیان کرد: تیم عمرانی شهرداری تمام تلاش خود را برای به اتمام رساندن این پروژه در حوزه های مختلف به کار گرفته و  در آینده نزدیک با تکمیل این پروژه ، شاهد حضور و بازدید مردم و گردشگران از این مجموعه  خواهیم بود.

کد خبر 1268195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha