ایران در عملیات بیت المقدس هجمه بین المللی دشمن را به نفع خود تغییر داد

امیر یعقوبی با بیان اینکه پیروزی در عملیات بیت المقدس همبستگی ملی میان مردم را افزایش داد، گفت: در این عملیات جمهوری اسلامی ایران وزنه هجمه بین المللی دشمن را به نفع خود تغییر داد.

امیر سرتیپ دوم مسلم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد عملیات بزرگ بیت المقدس گفت: این عملیات یکی از عملیات های بزرگ و غرورآفرین تاریخ دفاع مقدس و البته جنگ های اخیر در جهان محسوب می شود زیرا محدوده آزادسازی بخش عظیمی از دشت های باز خوزستان را دربر می گیرد.

 

 

معاون حقوقی، قوانین و امور مجلس ارتش اظهار داشت: شکست حصر آبادان مقدمه عملیات بیت المقدس بود. در این عملیات، جمهوری اسلامی ایران وزنه هجمه بین المللی رژیم بعثی عراق را به نفع خود تغییر داد و پیشنهادهای زیادی پس از این عملیات مطرح شد که ما می توانیم صلح کنیم اما جمهوری اسلامی ایران در موضعی نبود که صلح را بپذیرد.

 

 

وی گفت: پس از عملیات بیت المقدس در عرصه بین المللی دیپلمات ها فعال شدند و معتقد بودند که اگر به همین شکل ایران پیشروی کند به زودی بصره را به تصرف خود درمی آورد.

 

 

امیر یعقوبی گفت: عملیات بیت المقدس از جمله عملیات های مشترک میان نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه و بسیج و سایر نیروهای مردمی بود و پس از پیروزی در این عملیات همبستگی ملی میان مردم بیشتر شد.

 

 

وی گفت: بسیاری از عملیات های بعدی ما نیز متاثر از عملیات های بیت المقدس بود. این عملیات بزرگ به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس محسوب می شود. با آزادسازی خرمشهر شاهد از تیررس خارج شدن آبادان، دزفول و اهواز از تهاجم زمینی دشمن هستیم و یک نوع امنیت پشت جبهه ها برای ما فراهم شد.

 

 

امیر یعقوبی در مورد اسرای عراقی در عملیات بیت المقدس یادآور شد: در این عملیات بالغ بر 19 هزار نفر اسیر شدند که این موضوع از شگفتی های دفاع مقدس محسوب می شود. عملیات بیت المقدس با حجم بالای اسرا و برخورد انسانی و اخلاقی فرماندهان نظامی که تسری به رده های پایین و سربازی پیدا می کرد، نشان از اوج رعایت حقوق بشردوستانه طی دفاع مقدس دارد.

کد خبر 1268239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha