هدایت برترین نعمت خداوند به بندگان است

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه هدایت برترین و بالاترین نعمت خداوند به بندگان است، گفت: وقتی تبلیغ به حق و هدایت مردم تاثیرگذار شد و در سطح جهان به حد نصابی رسید که بتوان سرنوشت جهان را رقم زد همه انسان‌ها نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز (۱ خرداد) در دیدار با بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی به همراه سرپرست و کارکنان ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: خداوند متعال منعم است و نعمت‌های خداوند هم ناشمار است.

 

وی با طرح این سئوال که برترین نعمت‌های الهی چیست، افزود: موسی در پاسخ به فرعون گفت: «پروردگار ما كسى است كه به هر چيزى آفرينش خاص آن را عطا كرده وآنگاه (آن را به راه كمال) هدايت فرمود».

 

آیت الله عبادی ادامه داد: خداوند به هر موجودی آنچه لازم خلقت و مورد نیازش بوده، داده است که مستقیم و غیرمستقیم در خدمت انسان است چه بداند و چه نداند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هدایت برترین و بالاترین نعمت خداوند به بندگان است، تصریح کرد: اگر انسان به نعمت هدایت دست نیابد بقیه به هیچ چیز نمی‌ارزد.

 

وی با اشاره به آیات سوره حمد، افزود: اگر هدایت نباشد و انسان جزو مغضوب و ضالین باشد وجودش و حیاتش فایده ندارد و چه بسا ضرر هم دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان راهش را که پیدا کند همه نعمت‌ها ارزش پیدا می‌کند، خطاب به بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی خاطر نشان کرد: اینکه شما زحمت می‌کشید در جهت هدایت انسان‌ها، در واقع بالاترین هدیه را به مردم می‌دهید.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه وقتی تبلیغ به حق و هدایت مردم تاثیرگذار شد و در سطح جهان به حد نصابی رسید که بتوان سرنوشت جهان را رقم زد همه انسان‌ها نجات پیدا می‌کنند، افزود: تبلیغ هدایت با اعداد و ارقام و قلم تنظیم نمی‌شود و پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) که عازم یمن برای هدایت مردم بودند، فرمودند:«اگر خداوند به دست تو کسى را هدایت کند، برایت از آنچه خورشید بر آن می‌تابد، بهتر است».

 

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: شما توفیق بزرگی برای هدایت انسان‌ها و راهنمایی آنان به حق و عدل و ایمان به خدا و سرنوشت صحیح پیدا کردید؛ این بشری که امروز متاسفانه به وحشی‌گری افتاده و کارش جنابت، قتل و تخریب و آوارگی و ظلم است.

 

وی بیان کرد: امیدوارم در این امر خیر که هیچ امری بالاتر از این نیست و این راه انبیاء و قرآن است و باید بروید دعوت به تقوا کنید تا جامعه به هدایت برسد و از این نکبتی که امروز غرب ستمگر بر بشر تحمیل کرده نجات پیدا کند.

 

 

کد خبر 1268291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha