استان سمنان ظرفیت پایتخت شدن فناوری را دارد

دارایی با بیان اینکه استان سمنان در بین سه استان نخست کشور در شاخص توسعه ارتباطات قرار دارد گفت: این استان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت فناوری را دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، مجید دارایی- مدیر مخابرات استان سمنان در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:هم‌زمان با هفته ارتباطات، ۲۶۶ پروژه مخابرات استان سمنان با سرمایه‌گذاری ۶۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیون ریالی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیر مخابرات استان سمنان این طرح‌ها را شامل دو پروژه سوئیچ، ۳۰ پروژه فیبر نوری، ۲۵ پروژه دیتا و سیستم‌های انتقال، ۱۷۵ پروژه همراه شامل سایت جدید، ارتقای تکنولوژی و …، ۲۱ پروژه ساختمان پاور تأسیسات و ۱۳ پروژه uso همراه اول عنوان کرد.

 

دارایی با بیان اینکه استان سمنان هفتمین استان وسیع کشور است اما سی امین استان به لحاظ جمعیت، بیان کرد: به واسطه اقلیم و شرایطی که استان دارد، توسعه ارتباطات چه در زمینه سرمایه گذاری و چه نگهداری بسیار گران و هزینه بر است اما علیرغم تمام مشکلات توسعه متوازن و عدالت ارتباطات به خصوص نگاه نقاط روستایی به خوبی در استان وجود دارد.

 

مدیر مخابرات استان سمنان با تأکیدبراینکه سمنان می‌تواند به‌عنوان پایتخت فناوری کشور معرفی شود و این ظرفیت را دارد، گفت: پیشنهاد این موضوع در سطح کشوری مطرح شده است.

 

وی ادامه داد: بهتر است که جای صنایع آب‌بر، صنایع بخش فناوری را وارد استان سمنان کنیم و به استان هوشمند کشور تبدیل شویم.

 

دارایی با بیان اینکه در حوزه تلفن ثابت دارای ضریب نفوذ ۴۰ درصد هستیم، بیان کرد: تقریباً خانواده پنج نفره از دو خط تلفن ثابت در منزل بهره مند هستند که ضریب بسیار خوبی محسوب می شود از سوی دیگر متقاضی نداریم که در استان سمنان تلفن ثابت بخواهد و ما نتوانیم به او تلفن واگذار کنیم مگر در نقاط روستایی که طرح هادی توسعه یافته و شبکه همچنان باقی مانده باشد.

 

مدیر مخابرات استان سمنان اضافه کرد: بالای ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان به تکنولوژی پهن‌باند مجهز شده‌اند و بقیه به‌زودی به این فناوری دست پیدا خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه امکان دارد توسعه فناوری فورجی و تری جی ایرانسل یا همراه اول باشد چرا که کارفرما وزارت ارتباطات است و مجری می تواند تفاوت داشته باشد، افزود: نگاه بسیار جدی در دولت برای توسعه خدمات اینترنت پرسرعت در نقاط روستایی وجود دارد چرا که اعتقاد داریم اینترنت می تواند امکان توسعه کسب و کارهای روستایی ره به مردم بدهد.

 

دارایی تصریح کرد: ۸۵ هزار مشترک در استان سمنان از ADSL مخابرات و بین ۲۰ تا ۲۵ هزار مشترک از ADSL سایر شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

 

مدیر مخابرات استان سمنان با اشاره به اینکه خدمات پهن‌باند در استان سمنان ارزشمند بوده و ۷۰ هزار ظرفیت‌سازی فیبرنوری در این استان انجام شده استاظهارداشت: در حوزه فیبرنوری دارای رتبه نخست کشور هستیم و اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها دارای فیبرنوری هستند.

کد خبر 1268317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha