راه اندازی اولین دانشگاه بین‌المللی علوم و فناوری اسلامی در بنگلادش

دانشگاه بین‌المللی علوم و فناوری اسلامی بنگلادش کار خود را با هدف بزرگ ایجاد نیروی انسانی ماهر در این کشور از طریق انتقال دانش صحیح اسلامی، تحقیقات عالی و همچنین آموزش حرفه‌ای مبتنی بر علم و فناوری آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tbsnews»، دانشگاه بین‌المللی علوم و فناوری اسلامی بنگلادش کار خود را با هدف بزرگ ایجاد نیروی انسانی ماهر در این کشور از طریق انتقال دانش صحیح اسلامی، تحقیقات عالی و همچنین آموزش حرفه‌ای مبتنی بر علم و فناوری آغاز کرده است.

 

این دانشگاه توسط گروهی از علما و دانشگاهیان مشهور بین المللی به سرپرستی «قاضی اکرم الدین احمد»، اداره می شود.

 

دانشگاه بین‌المللی علوم و فناوری اسلامی بنگلادش دارای سالن های اقامتی برای دانشجویان و اسکان برای معلمان و کارکنان خواهد بود.

 

این دانشگاه با ایفای نقش فعال به عنوان شریک توسعه دولت با اولویت دادن به شریعت اسلامی و آموزش مبتنی بر علم و فناوری به ساخت یک بنگلادش مرفه کمک خواهد کرد.

 

دانشگاه بین المللی علوم و فناوری اسلامی بنگلادش که مورد تایید دولت بنگلادش است در نظر دارد فعالیت های دانشگاهی خود را از ماه ژوئن 2023 آغاز کند.

 

این دانشگاه دارای رشته‌های مختلف از جمله  قرآن و معارف اسلامی، الحدیث و معارف اسلامی، علوم و مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی نساجی است.

 

رئیس محترم هیئت امنای دانشگاه از نخست وزیر و وزارت آموزش و پرورش برای موافقت با فعالیت دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 1268338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha