پاکستان پاسخگوی اقدامات انجام شده در مرز سراوان باشد/ ایران به صورت یکجانبه مرز مشترک خود با پاکستان را نگه داشته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به صورت یکجانبه در برخی از نقاط مرزی با پاکستان مرز را نگه داشته است، گفت: پاکستان باید پاسخگوی شهادت مرزبانان ما در هنگ مرزی سراوان باشد.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حادثه تروریستی برای مرزبانان در هنگ مرزی سراوان گفت: با توجه به فعالیت جریانات تروریستی در پاکستان و حمایت از این جریانات از سوی برخی سرویس های کشورهای فرا منطقه ای و تقبل هزینه های تروریستی آنها از سوی این کشورها ما شاهد هر چند وقت یک بار این اتفاقات هستیم.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که باید به عنوان ملاحظه جدی در نظر گرفته شود، پاسخگویی کشور پاکستان به جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است. پاکستان باید پاسخگوی مسایل و مشکلاتی که در مرز مشترک با ما ایجاد می شود، باشد و فکری به حال استحکام مرزهای مشترک کند.

 

 

وی ادامه داد: در برخی از نقاط مرزی ما با پاکستان جمهوری اسلامی یکجانبه مرز را نگه داشته است. درست است پاکستان در برخی نقاط مرزی با فنس کشی اقداماتی را انجام داده است ولی در کلان اقدامات موثری برای کنترل مرز انجام نداده است.

 

 

حیدری بیان کرد: وقتی مرز یکجانبه از سوی جمهوری اسلامی مدیریت شود طبعا آن طرف مرز را در اختیار ما نیست که بخواهیم به نوعی اقدامات مقابله ای با اعمال تروریستی جهت امن کردن مناطق مرزی در اختیار داشته باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه پاکستان باید پاسخگوی این گونه اقدامات تروریستی باشد، تصریح کرد: مطالبه ما از پاکستان این است که در این زمینه پاسخگو باشد، اگر نمی تواند مرزهایش را نگه دارد اجازه دهند که جمهوری اسلامی ایران تا عمقی از مرز پاکستان برای برخورد با جریانات تروریستی ورود کند.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران طبق پروتکل های بین الملی این اجازه را دارد که از پاکستان در این زمیه جواب بخواهد چرا که ما معتقدیم جریانات تروریستی با حمایت سرویس های خارجی به صورت سازمان یافته در مرز مشترک ما با پاکستان فعالیت می کنند.

کد خبر 1268343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha