انقلاب اسلامی در گرایش مردم به دین موفق بوده است

معاف گفت: انقلاب اسلامی در گرایش فزاینده و تصاعدی مردم به دین و قرآن موفق بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علیرضا معاف» با بیان این مطلب افزود: امروز در زمان و زمانه ای هستیم که برنامه های دینی، قرآنی و فرهنگی در کشور از لایه اشراف فرهنگی و طبقات خاص خارج شده و وارد لایه های مردمی و تودگانی و لایه زیستی مردم متدین شده است.

 

وی با اشاره به ظرفیت های نمایشگاه های بین المللی کتاب تهران و قرآن کریم ادامه داد: از حیث پدیدار شناختی نمایشگاه کتاب و قرآن پدیده هایی است که باید مطالعه شوند چرا که میلیون ها نفر مخاطب با شوق و ذوق به محل برگزاری آنها می آیند، کتاب خریداری می کنند و کتاب تورق می کنند و  این امر پدیده مهمی است و همچنین استقبال مردمی و بی سابقه از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز برای ما هم بهجت آفرین و هم تکلیف آور است.

 

معاف در عین حال تصریح کرد: جشنواره های چندگانه فجر نیز با توجه به شرایط سخت کشور در دوران پسا اغتشاشات با رونق و شکوه تمام برگزار شد و یک مدیر فرهنگی در برنامه ریزیها باید به این موفقیتهای میدانی فرهنگی توجه داشته باشد و در زمانه ای که برخی به دروغ ادعا می کنند مردم دیگر علاقه ای به دین و ارزشهای دینی و قرآنی ندارند شاهد استقبال مردمی از اربعین،نمایشگاه بین المللی قرآن، جشنواره مهدویت ، دهه کرامت و  راهپیمایی چند کیلومتری غدیر هستیم.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۱،عناوین کتابهای دینی (به غیر از قرآن) رقم ۹ هزار و ۷۰۰ را شاهدیم و برنامه های دینی مانند برنامه محفل جزو ۱۰ برنامه پربیننده صدا و سیما است و این رونق فرهنگی باید مبنای برنامه ریزیهای بعدی ما باشد.

 

معاون قرآن و عترت در عین حال تصریح کرد: گرایش و استقبال مردم در شب های قدر و ایام رمضان در نمایشگاه قرآن و تبدیل این فضا به تفرجگاه دینی مردم ،فرامتن اصلی نمایشگاه قرآن بود و  بر اساس آمار دقیق، استقبال و اقبال بی نظیر مردمی پدیده قالب در نمایشگاه قرآن کریم در تهران و استانها بوده است.

 

وی با تقدیر از اهتمام مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهتمام به فعالیت های دینی و قرآنی ادامه داد: معدل مدیران استان ها در این دوره نسبت به دوره های قبل بالاتر است و اعتقاد آن ها به کار قرآنی و دینی کم سابقه است.

 

معاف تاکید کرد: وظیفه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق هنر اسلامی و قرآنی است و باید از حیث زیرساختی در حوزه قرآن و دین و مسجد و هیات، فربه و توانمند و قدرتمند شویم.

 

وی ادامه داد: نباید نسبت به قرآن نگاه فرمایشی و حاشیه ای و انتزاعی و دکوری داشت و دولت مردمی، دولت مردمی و مکتبی است و باید وارد بحث های محتوایی تر و عملیاتی تر و انضمامی و کاربردی  در  زمینه توسعه فرهنگ قرانی شویم.

 

معاون قرآن و عترت تاکید کرد: توجه دولت مردمی بر رویکردهای نوین تبلیغ و ترویج قرآن با اتکا به ظرفیتهای موسسات مردمی است.

 

در پایان این بخش از همایش معاف به پرسش های مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در زمینه فعالیت های دینی و قرآنی پاسخ گفت.

 

 

 

کد خبر 1268361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha