حضرت معصومه (س) پرورش یافته دامان عصمت و طهارت است

حجت الاسلام عسکری گفت: حضرت معصومه (س) پرورش یافته دامان عصمت و طهارت است و از همان اوان کودکی، تحت تعلیم و تربیت امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) قرار گرفت.

حجت الاسلام مصطفی عسکری درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز دهه کرامت و فضایل حضرت معصومه (س)،گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) علاوه بر شرافت خانوادگي و ذاتي، در عرصه هاي ايمان و عمل نيز ممتاز و سرآمد بود و  از معنويت وصف ناپذيي بهره داشت و جان پاکش به دانش و بينش و ايمان و اخلاص چنان آراسته بود که مقام معنوي ايشان، چه در زمان حيات و چه پس از آن، در ميان اهل بيت شناخته شده بود.

 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب،افزود: يکي از مهم ترين مراتب معنوي که حضرت فاطمه معصومه (س) به آن دست يافت، مقام «عصمت» بود، تا آنجا که يکي از القاب وي به اين ويژگي اش اختصاص يافت و عموم محققان و محدثان از وي به نام «معصومه» ياد کرده اند. اصل مقام «عصمت» به پيامبران، امامان و فرشتگان تعلق دارد و آنان از هر گناه و خطاي عمده و سهوي به دور هستند. 

 

وی خاطر نشان کرد: کريمه اهل بيت (س) نمونه کامل زهد، تقوا، عفاف، عبادت و نهايت ارادت و معرفت در حق امام زمان خويش بود و در معنويت به چنان جايگاهي رسيد که امام رضا (ع) لقب «معصومه» را به ايشان عطا کرد و پس از رحلت خواهرش فرمود:«من زار المعصومه بقم کمن زارني؛(۴) هر فردي معصومه (س) را در قم زيارت کند، همانند کسي است که مرا زيارت کرده باشد».

 

حجت الاسلام عسکری، اظهار کرد:حضرت معصومه(س) یکی از بزرگترین زنان در طول تاریخ بوده که برای دختران می تواند الگو باشد و دختران باید الگوی خوبی از شخصیت های بارز حضرت معصومه(س) بگیرند همچنین دختران و زنان در فضاهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و دینی و مذهبی گام های موثری برداشته اند که زمینه رشد بیشتر را فراهم کرده بنابراین حضور دختران با رعایت حریم بلامانع است و می توانند با هویت و شخصیت کامل در تمام ابعاد حضوری ارزشمندی داشته باشند و خوشبختانه امروز در شهرستان سرپلذهاب شاهد موفقیت در زمینه های مختلف بانوان هستیم.  

 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب گفت:حضرت معصومه (س) از پرهیزگارترین زنان شیعه و از زنان عالمه و محدّثه بوده و روایات متعددی از طریق ایشان در کتب احادیث شیعه و اهل سنّت آمده است و القاب و صفات بسیاری که حضرت فاطمه معصومه(س) بدان معروف شد، نشانه سجایای والای اخلاقی ایشان است. در یکی از زیارت نامه های آن حضرت، القابی همچون «طاهره» پاکیزه، «حمیده» ستوده خصال، «برّه» نیکو رفتار و تربیت شده، «نقیه» پاک خصلت، «مرضیه» مورد رضای پروردگار، «رضیه» راضی از حق، «محدّثه» راوی حدیث، «شفیعه» شفاعت کننده در روز جزا و «معصومه» به ایشان اطلاق شده است. 

کد خبر 1268407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha