حضور روحانیون در مدارس نیازمند مهارت‌افزایی است

حجت الاسلام مطیعی حضور طلاب و روحانیون در مدارس را نیازمند مهارت افزایی دانست و گفت: یکی از مهمترین مهارت‌های مورد نیاز طلاب و روحانیون، مهارت ایجاد ارتباط با مخاطبان و دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دراولین گردهمایی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان  با تشریح روایتی از امام علی (ع) گفت: امیرالمومنین علی (ع) فرمود «مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه» هرکس در معرض تربیت و هدایت دیگران قرار می‌گیرد، ابتدا باید خود‌ش را تربیت و هدایت کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان «خودسازی» و «تزکیه» را مقدمه تربیت دیگران عنوان کرد و افزود: خداوند متعال به پیامبران دستور داد تا قبل از هدایت انسان‌ها به خودسازی و تزکیه بپردازند.

 

 

بی‌توجهی به مسائل فرهنگی، دامن‌گیر افراد مذهبی نیز خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: تربیت عالمانه مربیان و معلمان، نقش به‌سزایی در هدایت و رشد نسل جوان و نوجوان خواهد داشت.

 

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدامات اداره‌کل آموزش و پرورش استان در ترویج معارف قرآنی گفت: خوشبختانه امروز توجه به موضوع قرآن کریم در سطوح مختلف آموزش و پرورش استان جدی گرفته شده که این امر قطعا برکات و ثمرات فراوانی خواهد داشت.

 

وی خودداری از افراط و تفریط در برنامه‌های قرآنی را ضروری دانست و گفت: برنامه‌ریزی در حوزه معارف قرآن کریم، باید ناظر به تمام بخش‌ها شامل قرائت، حفظ، تفسیر و غیره باشد.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با ابراز نگرانی از پیامدهای اختلاط دانش‌آموزان پسر و دختر تصریح کرد: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی، دامن‌گیر افراد و خانواده‌های مذهبی نیز خواهد شد.

 

 

نباید از نقش خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان غافل شد

حجت‌الاسلام مطیعی حضور طلاب و روحانیون در مدارس را نیازمند مهارت افزایی دانست و گفت: یکی از مهمترین مهارت‌های مورد نیاز طلاب و روحانیون، مهارت ایجاد ارتباط با مخاطبان و دانش‌آموزان است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید بر تشکیل مدارس معارفی با مدیریت حوزه‌های علمیه ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای مدارس معارفی در میان‌مدت کمک شایانی به نظام آموزش و پرورش استان سمنان خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه تربیت مربیان زن برای دانش‌آموزان دختر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفت: بهره‌مندی از مربی و مبلغ زن، حق طبیعی دانش‌آموزان دختر است.

 

حجت الاسلام مطیعی با ضروری خواندن تربیت معلمان تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: توجه به مهارت‌های بصیرتی، اخلاقی و معرفتی معلمان در شرایط کنونی بسیار ضروری و دارای اهمیت فراوان است.

 

امام جمعه سمنان در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری نقش خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش‌آموز، معلم و خانواده سه ضلع اصلی نظام آموزش و پرورش هستند و نمی‌توان از نقش خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان غافل شد.

 

در این گردهمایی حجت‌الاسلام «حمید نیکزاد» مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، تعدادی از ائمه جمعه، مدیران حوزه‌های علمیه استان و «عادل خالقی» مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به بیان برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش پرداختند.

 

 

کد خبر 1268418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha