خانواده سهل گیر و دارای روابط پرتنش از عوامل موثر در بحران هویتی فرزندان است

درویش پیشه گفت: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و بحران هویت دختران حاصل تربیت خانواده های سهل گیر است که خط قرمزی ندارند، البته روابط پرتنش و عواطف سرد والدین هم بر این بحران می افزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، کبری درویش پیشه- مشاور و روانشناسی تربیتی- عصر روز گذشته (دوشنبه یک خرداد) در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز دختر و در سالن جلسات دفتر بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در فرمایشی از پیامبر گرامی اسلام آمده است که هر کس دختر داشته باشد، خداوند متعال همواره در پی یاری و کمک به اوست، این فرمایش پیامبر (ص) بیانگر اهمیت و جایگاه دختر در نهاد خانواده است و در دین اسلام بانوان از جایگاه والا و متمایزی نسبت به مردان برخوردار هستند.

 

مشاور و روانشناس تربیتی ادامه داد: یکی از مسائلی که دختران ما امروز با آن دست و پنجه نرم می کنند، بحث هویت واحد است به طوری که نوجوان و جوان امروزی ما از مشکل هویت چندگانه و یا گم گشتگی هویتی رنج می برند و این آسیب به طور معمول از ابتدای نوجوانی آغاز شده و تا 20 سالگی هم ادامه دارد.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه این بحران هویتی سبب شده تا نسل جوان ما همواره به دنبال ایده و تفکری بوده و هویت جدیدی را انتخاب کنند چراکه نمی توانند به یک هویت واحد دست یابند و در این بین خانواده نقش مهمی را در شکل دهی هویت نسل جوان ایفا می کند.

 

درویش پیشه اعلام کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و بحران هویت دختران بیش از اینکه نتیجه زندگی در یک خانواده مستبد و دیکتاتورمابانه باشد حاصل تربیت خانواده های سهل گیر است که خط قرمزی ندارند، البته روابط پرتنش و عواطف سرد والدین هم بر این بحران می افزاید.

 

وی توضیح داد: با توجه به نقش خانواده، آموزش والدین و مهارت آموزی به جوانان و نوجوانان راه برون رفت از بحران شخصیتی است و لازم است بین روابط والدین و فرزندان اعتمادسازی صورت گیرد و در واقع بیش از امر و نهی و نصیحت باید روابط امن و سالم بین فرزندان و والدین ایجاد شود و اشتباهات فرزندان بدون پیش داوری در کانون خانواده حل و فصل شود.

 

این مشاور و روانشناسی تربیتی خاطر نشان کرد: ارتباط موثر بین والدین و فرزندان و همچنین ارتباط خانواده با مراکز آموزشی و همچنین ارتباط چندسویه بین خانواده و اجتماع سبب جلب اعتماد فرزندان شده و والدین باید در عصر حاضر بر مهارت ها و توانمندی های خود افزوده و فرزندان خود را برای عصر حاضر تربیت کنند.

 

کد خبر 1268429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha