جشنی با پیوست های فرهنگی برای دختران حاشیه شهر+تصاویر

علیرغم آنکه در نگاه اول ممکن است انتظار یک کار فرهنگی خوب از منطقه حاشیه نشین با مشکلات خاص خود، معقول نباشد اما شاهد برگزاری جشنی با پیوست های متفاوت فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با دهه کرامت، جشنی برای دختران سنین مختلف در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام شهرک الله آباد در حاشیه شهر کرمان برگزار شد.

 

علیرغم آنکه در نگاه اول ممکن است انتظار یک کار فرهنگی خوب از منطقه حاشیه نشین با مشکلات خاص خود، معقول نباشد اما  شاهد برگزاری جشنی با چاشنی ها متفاوت فرهنگی هستیم.

 

جشن روز دختر در حالی در این منطقه برگزار شد که عصاره فعالیت های مختلف قرآنی، تئاتر، نقاشی، سرود و... بود که در طول سال در مسجد در حال انجام است.

 

مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در انتهای خیابان نیلوفر شهرک الله آباد که نمای آن هنوز کامل نشده، مسجدی نظیف، کاملاً مفروش، برخوردار از اعضایی فعال و نوجوانانی با استعداد و علاقه مند و از همه مهمتر امام جماعتی جوان، جهادی، پیگیر و با همت است؛ حجت الاسلام کمالی خود را وقف عمران و آبادی مادی و معنوی این مسجد کرده است.

 

جشن روز دختر در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در حالی برگزار شد که گروه سرود دختران دبستانی اجرایی زیبا و قوی به نمایش گذاشتند.

 

تئاتر دختران مسجد هم با ابتکار مربی گروه نمایش، با موضوع « چگونگی پیگیری مهمترین مشکلات شهرک الله آباد» اجرا شد که مورد تحسین مدعوین قرار گرفت.

 

تبلیغ برای نهج البلاغه خوانی با اهدای جایزه، ایجاد فضایی برای رنگ آمیزی نقاشی با موضوع دهه کرامت در حاشیه برگزاری جشن، توزیع دفترچه فانتزی میان مادران به منظور نوشتن حرف های خودمانی با دختران خود با عبارت« جانم! می خوام بهت بگم...» سخنرانی جذاب شهلا حسینووا، بانوی مسلمان روسی و عروس کرمانی ها، جشنی مفرح و روزی به یادماندنی برای شرکت کنندگان رقم زد.

 

در پایان این جشن با آش رشته کرمانی که در آشپزخانه مسجد طبخ شده بود از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1268441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha