دغدغه موکب داران در اربعین امسال مورد توجه کمیته ستاد قرار گیرد

رفیعی بر ضرورت رفع نقاط ضعف اربعین سال گذشته در ستاد اربعین امسال تاکید کرد و افزود: پیاده روی بزرگ اربعین به صورت خودجوش مردمی و با همراهی موکب ها برگزار شد و در اربعین امسال نیز به این موضوع تاکید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در جلسه ستاد اربعین استان بر ضرورت برگزاری مراسم اربعین باشکوه تاکید کرد و گفت: کمیته های زیر مجموعه ستاد اربعین در برنامه ریزی های خود به نقاط قوت اربعین سال گذشته توجه کنند.

 

وی بر ضرورت رفع نقاط ضعف اربعین سال گذشته در ستاد اربعین امسال تاکید کرد و افزود: پیاده روی بزرگ اربعین به صورت خودجوش مردمی و با همراهی موکب ها برگزار شد و در اربعین امسال نیز به این موضوع تاکید خواهد شد.

 

رفیعی با یادآوری اینکه دغدغه های موکب داران و حمایت از این مجموعه های مردمی مورد توجه کمیته ها قرار گیرد، افزود: استان زنجان به عنوان معین استان آذربایجان غربی به منظور تقویت مرز تمرچین تعین شده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه خواستار استفاده زوار استان از نقاط مرزی مختلف به ویژه تمرچین به منظور کاستن از بار ترافیکی و جلوگیری از ازدحام در مرز مهران شد.

 

در ادامه جلسه دبیر ستاد اربعین استان و مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری زنجان با اشاره به آماری از زائران اربعین حسینی گفت: سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۶۷ زائر در سامانه سماح ثبت شدند.

 

باقر سپهری ادامه داد: از این تعداد ۳۹ هزار و ۴۱۵ نفر از مرز مهران، ۲ هزار و ۳۶۲ نفر از مرز خسروی، ۲۲۸ نفر از مرز باشماق، ۹۷ نفر از مرز تمرچین و ۲۶۳ نفر نیز به صورت هوایی به این سفر عزیمت کردند.

 

وی به افزایش ۱۳.۸ درصدی زائران ثبت نام شده در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: به منظور بهره گیری از آمار و مسیر تردد زائران توسط مسئولان ستاد لازم است تمام زوار در سامانه سماح ثبت نام کنند.

            

کد خبر 1268468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha