ثبت بیش از ۱۳۰۰ حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان در اتریش

حملات نژادپرستانه ضد مسلمانان در اتریش به طور نگران کننده افزایش یافته است، به طوری که تعداد این حملات تنها در طول سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۳۲۴ حمله نژادپرستانه ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از تلویزیون العربی، اتریش یکهزار و 324  حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان ثبت کرده است که بیشتر این حملات نژادپرستانه در وب سایت‌ها و پلتفرم‌ها این کشور بوده است که شاهد کمپین های نفرت پراکنی است.

 

در گزارش سال 2022 میلادی درباره نژادپرستی که توسط مرکز اسناد و راهنمایی مسلمانان اتریش منتشر شد، آمده است: اتریش شاهد یکهزارو 324 مورد نژادپرستی علیه مسلمانان و مظاهر اسلام هراسی بوده است.

 

 در این گزارش آمده است: بیشتر حملات از طریق پلتفرم های دیجیتال صورت گرفته است.

 

 براساس این گزارش،  تنها 15.2 درصد از افرادی که مورد نژادپرستی و حملات کلامی و فیزیکی قرار گرفته اند، مردان بوده اند. این در حالی است که بیش از دو برابر یعنی حدود 40.2 درصد از حملات زنان را هدف قرار داده اند.

 

این آمار نشان می دهد که 92 درصد از محتوای حملات در اینترنت سخنان انزجارطلبانه نسبت به اسلام و مسلمانان و نفرت پراکنی بوده است و پنج درصد آنها تحریک آمیز بودند.

 

در این گزارش آمده است که وین، پایتخت اتریش با ثبت 112 حادثه نژادپرستانه در طول سال گذشته، شاهد بیشترین تعداد حملات نژادپرستانه بوده است.

 

از سوی دیگر، سلیم توری، از مرکز اسناد و راهنمایی اتریش، گفت: نژادپرستی علیه مسلمانان در اتریش به امر عادی تبدیل شده است.

 

وی افزود: برخی از مطالعات دانشگاهی توسط موسسات مغرض نقش عمده ای در این روند صعودی دارد.

 

توری ادامه داد: نیاز فوری به شناخت مشکل اسلام هراسی وجود دارد که سیاستمداران در اتریش آن را نادیده می گیرند.

 

یک سازمان محلی مستقل که برای مبارزه با اسلام هراسی کار می کند، اعلام کرد: زنان محجبه بیشترین سهم را از اقدامات نژادپرستانه دارند. اقدامات ضداسلامی در اتریش درحال افزایش است و کشورهای اروپایی در این زمینه بریکدیگر تاثیرمی گذارند.

 

پنج‌شنبه گذشته، «گلنور آیبت» نماینده آنکارا در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد "یونسکو" اعلام کرد: سازمان ملل متحد به ابتکار ترکیه واژه اسلام هراسی را در پیش‌نویس قطعنامه خود درباره تبعیض و نژادپرستی گنجانده است.

 

آیبت افزود: باوجود مخالفت تعدادی از کشورها در شورای اجرایی این سازمان، اصطلاح در پیش نویس قطعنامه گنجانده خواهد شد.

 

کد خبر 1268485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha