بانوی ژاپنی که خدا برایش پیام خصوصی فرستاد/ با نور هدایت سوره یاسین مسلمان شدم

هوشینو با بیان اینکه با خواندن سوره یاسین، انگار خداوند همان لحظه برای من پیام خصوصی فرستاده است و نور ایمان در من دمیده شد و تصمیم گرفتم مسلمان شوم، گفت: اسلام کاملترین سبک زندگی را نشان می‌دهد و شهدا و ائمه اطهار(ع) بهترین الگوها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فاطمه هوشینو-بانوی مسلمان ژاپنی- امروز سه‌شنبه(۲ خرداد) در جمع دانشجویان دانشکده سپیده کاشانی بیرجند اظهار کرد: من در ژاپن با قرآن و اهل بیت(ع) آشنا و مسلمان شدم و توانستم به سرزمین خجسته ایران مهاجرت کنم.

 

از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود

وی با اشاره به اینکه از کودکی چند سوال مهم ذهن من را درگیر کرده بود؛ اینکه من که هستم؟ به کجا می‌روم و از کجا آمده‌ام؟ برای چه چیزی در این دنیا هستم؟ همیشه احساس می‌کردم مسافر هستم ولی انگار مقصدی ندارم و احساس پوچی داشتم ، ادامه داد: من دینم بودایی بود اما با مسیحیت آشنایی داشتم و عموی من مسیحی شده و بیش از ۱۳ سال در آمریکا درس خوانده بود که می خواست من مسیحی شوم به همین خاطر با انجیل و مراسم کلیسا آشنایی داشتم.

 

هوشینو افزود: بعدها که وارد دانشگاه شدم رشته روابط بین‌الملل را انتخاب کردم و می‌دیدم که در رسانه‌ها و تلویزیون برخی اوقات درباره مسلمانان خیلی بد صحبت می‌کنند، انگار اسلام دین بدی است. دیدم حادثه ۱۱ سپتامبر به معنای کامل یک سیاه نمایی از مسلمانان بود و معلوم بود این حادثه برای خراب کردن چهره اسلام بود که خیلی برای آن هزینه کردند و زحمت کشیده بودند.

 

بانون مسلمان ژاپنی یادآور شد: من پی بردم اسلام خیلی مهم است اگر مهم نبود اینقدر برای خراب کردن آن هزینه نمی‌کردند لذا از روی کنجکاوی شروع به مطالعه کردم و متوجه شدم اسلام دین بسیار قشنگ و زیبایی است.

 

وی تصریح کرد: در تلویزیون برخی اوقات زنان مسلمان را نشان می‌دادند که معمولا زنان طالبان بودند که نشان می‌داد زنان مسلمان خیلی محروم و مظلوم هستند لذا متون اسلامی را مطالعه کردم و متوجه شدم زنان در اسلام مقام بسیار والایی دارند. وقتی دختر هست دری از درهای بهشت برای پدر و مادر اوست وقتی ازدواج می‌کند نیمی از دین همسرش را کامل می‌کند و وقتی مادر می‌شود بهشت زیر پای مادران است.

 

هوشینو خاطرنشان کرد: خیلی عجیب است مادران در اسلام چقدر محترم هستند وقتی یک مسلمان نماز مستحبی می‌خواند اگر پدرش صدایش کرد باید نمازش را کامل کند بعد به خدمت پدر برسد ولی اگر مادر صدایش کرد اول باید خدمت مادر برسد بعد نماز مستحبی‌اش را تمام کند.

 

بانو مسلمان ژاپنی یادآور شد: در رسانه‌ها به ما نشان می‌دادند که اسلام و مسلمانان مثل صدها سال پیش هستند و همانند آن دوران زندگی می‌کنند و هیچ بویی از فرهنگ نبرده‌اند اما مطالعه کردم و متوجه شدم در قرآن آیه‌های متعددی است که درباره علوم اشاره دارد که هنوز علم معاصر به همه اینها پی نبرده است.

 

هوشینو ادامه داد: با مطالعه‌ متوجه شدم اسلام در طول تاریخ چقدر دانشمندان برجسته‌ای را تربیت کرده که هنوز آثار علم دانشمندان در کشورهای مختلف در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

 

وی با اشاره اینکه در ۱۷ سالگی برای تقویت زبان انگلیسی به آمریکا رفته است و یک ماه با یک خانواده آمریکایی زندگی کرده، افزود: قبل از مسافرتم تصورهای مثبتی از کشور آمریکا داشتم انگارکه سنبل آزادی؛ عدالت و قدرت هستند اما رفتم و آنجا چیز دیگری را به چشم خود دیدم که نمونه آن تفاوت نژادی بود که بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان قائل بودند.

 

آیه‌ای که معنای هستی و زندگی را برای هوشینو روشن کرد

بانو مسلمان ژاپنی در ادامه با بیان اینکه آیه‌ «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» پاسخی بود به سؤالی که از نوجوانی درباره هدف خلقت در ذهن من بود و این آیه معنای هستی و زندگی را برای من روشن کرد، گفت: همه مسلمان از کشورهای مختلف برای عبادت رو به یک قبله برای رضای خداوند می‌ایستند و این طور انسان‌های گوناگون را به سمت یک هدف متحد می‌کند که برای من جالب بود.

 

هوشینو که با نور هدایتگر سوره یاسین قدرت پیدا کرده تا علی‌رغم ترس از ترد توسط خانواده و مشکلات پیش‌رو در نهایت مسلمان شود، افزود: با خواندن این سوره، انگار خداوند همان لحظه برای من پیام خصوصی فرستاده است و نور ایمان در من دمیده شد و تصمیم گرفتم مسلمان شوم. به یک مرکز اسلامی درتوکیو که به عربستان وابسته بود، زنگ زدم و تلفنی شهادتین را گفتم و مسلمان شدم.

 

 خواندن دعای یستشیر و آشنایی با حضرت علی(ع)

وی از آشنایی خود با حضرت علی(ع) از طریق خواندن دعای یستشیر گفت و با اشاره به سختی‌هایی که در راه مسلمان شدن طی کرده، اظهار کرد: همیشه برای پیدا کردن غذای حلال مسیر بسیار دشواری را در پیش داشتم در آن پنج سالی که مسلمان شده بودم و هنوز هم در ژاپن زندگی می‌کردم، فقط دو وعده غذای گوشتی خوردم که آن دو وعده هم در توکیو و رستورانی که برای مسلمانان بود.

 

بانوی مسلمان ژاپنی با اشاره به قانون رعایت پوشش در همه کشورها، تصریح کرد: من بعد از مسلمان شدن، با حجاب هم شدم چون خداوند فرموده بودند زنان پوشش داشته باشند و من هم گفتم چشم و پذیرفتم. اما بعد از مدتی متوجه آثار و فواید حجاب برای زنان شدم. در واقع حجاب من را از زنجیرهایی که به خودم بسته بودم و خودم را خسته می کردم و آزار می دادم، آزاد کرد. متوجه شدم زیبایی واقعی در ظاهر نیست که از بین برود ولی با حجاب احساس آرامش و آزادی داشتم.

 

هوشینو با بیان اینکه اسلام کاملترین سبک زندگی را نشان می‌دهد و من در اسلام «زن، زندگی، آزادی» حقیقی را پیدا کردم، افزود: هدف دشمن از کم کردن پوشش بانوان در نهایت استعمار کشورها از طریق ترویج فرهنگ فاسد است.

 

شهدا و ائمه اطهار(ع) بهترین الگوها

وی با اشاره به پیام شهدا که سیاهی چادر شما از سرخی شهدا پررنگ‌تر است، گفت: این یک شعار نیست بلکه حقیقت دارد. فرهنگ حجاب، غیرت و امنیت کشور رابطه تنگاتنگی دارد و هیچ انسان عاقلی حاضر نمی‌شود که بخاطر برهنه شدن امنیت کشور خود را از دست بدهد.

 

بانوی مسلمان ژاپنی با تأکید بر اینکه شهدا و ائمه اطهار(ع) بهترین الگوها هستند، بیان کرد: بعد از مسلمان شدن و آشنایی با اهل‌بیت(ع) متوجه شدم که چقدر ارزشمند هستیم که اهل‌بیت(ع) به مظلوم‌ترین شیوه برای هدایت من و شما به شهادت رسیدند اما متاسفانه ما غافل هستیم لذا خودشناسی خیلی مهم است که در نهایت به خداشناسی منجر می‌شود.

 

 

کد خبر 1268551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha