از سید صالح موسوی قهرمان و رزمنده مدافع خرمشهر تجلیل می شود

ابطحی گفت: امشب (سه‌شنبه ۲ خردادماه) به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از سید صالح موسوی یکی از قهرمانان ملی که نقش بسزایی در دفاع از خرمشهر داشت تجلیل خواهد شد.

سید مهدی ابطحی، ظهر امروز (سه‌شنبه ۲ خردادماه) در گفت و تو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، اظهار کرد: یکی از برنامه های امسال ستاد بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر با عنوان خانه ام خرمشهر تجلیل از رزمنده مدافع خرمشهر سید صالح موسوی است.

دبیر مجموعه رویدادهای ملی و منطقه ‌ای خانه‌ام خرمشهر، افزود: این رزمنده دوران دفاع مقدس از رزمندگانی است که در سن نوجوانی ۱۶_۱۷ سالگی در منطقه خرمشهر از مدافعان بوده و در سال های اخیر نیز با چند فعالیت معروف و رسانه ای شدند.

وی با اشاره به تولید مستند شهر در آسمان، تصریح کرد: این مستند در خصوص خاطرات شهید آوینی از دوران دفاع مقدس در را روایت می کند و راوی اصلی آن سید صالح موسوی هستند.

ابطحی ادامه داد: دومین مورد عکسی است که یکی از عکاسان دوران دفاع مقدس از ایشان در کوچه خیابان های خرمشهر گرفتند که آر پی جی به دوش و برهنه در حال دفاع از شهر هستند.

وی گفت: وقتی از ایشان پرسیدم چرا اینکار را انجام دادی عنوان کردند که عراقی ها خیلی نزدیک شده بودند و پیراهن سپاه به تن داشتم، هراس آن را داشتم به آرم سپاه جسارت شود.

دبیر مجموعه رویدادهای ملی و منطقه‌ای خانه‌ام خرمشهر با بیان اینکه سید صالح از قهرمانان دفاع از خرمشهر بودند و هستند، عنوان کرد: این رزمنده دوران دفاع مقدس پس از سال ها که از جنگ تحمیلی نیز می گذرد، خدمات بسیار و کارهای بزرگی در شورای شهر، بخش هایی از بازسازی، رسیدگی به محرومان و حاشیه های شهر خرمشهر انجام دادند.

وی بیان کرد: سینما نخل خرمشهر به عنوان  تنها سینما و مرکز هنری این شهر محسوب می شود که در دوران عضویت ایشان در شورای اسلامی شهر خرمشهر کلنگ زنی و با مشارکت حوزه هنری ساخته شد.

ابطحی، با بیان اینکه همسر ایشان نیز از بانوان مقاومت خرمشهر است، خاطر نشان کرد: هم اکنون ایشان در یک منزل استیجاری زندگی می کنند و در همه این سال ها جزو معدود بچه رزمندگانی است که در خرمشهر ماند و برای این شهر خدماتی را نیز ارائه داده است‌.

وی سید صالح موسوی را یکی از قهرمانان ملی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: همه اینها را در کنار هم قرار دادیم و بخاطر انجام وظیفه این قهرمان ملی و این مرد بزرگ در آستانه سالگرد فتح خرمشهر و آزاد سازی این شهر عزیز مقرر شده دیداری با ایشان و خانواده محترمشان داشته باشیم و ادای احترام کنیم.

کد خبر 1268582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha