همدلی بین مردم، نیروهای نظامی و بسیج باعث آزاد سازی خرمشهر شد

کاکایی با اشاره به اینکه سوم خرداد یکی از تاریخ های مهم در تقویم است که باید گرامیداشت داشته شود، گفت: همدلی بین مردم، دولت، نیروهای نظامی و بسیج باعث آزاد سازی خرمشهر شد

مجتبی کاکایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر ،گفت: آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب افزود: عملیات بیت المقدس در۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با قرائت رمز عملیات «بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب» از سوی فرماندهی آغاز شد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما زمانی به سخت بودن این عملیات پی بردیم که حضرت امام خمینی (ره) ۳ خرداد ۱۳۶۱ به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر فرمودند و در نخستین بخش این بیانیه آمده است، «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و در ادامه بیانیه خود فرمودند: «سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود، پس در هر شرایطی این حماسه بزرگ و ارزشمند در یادهای ما ماندگارخواهد شد.»

 

 

کاکایی با اشاره به برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر در شهرستان سرپل ذهاب، تصریح کرد: فضاسازی شهرستان توسط شهرداری ،آذین بندی ، نصب تمثال شهدا، غبارروبی مزار شهدا با حضور مسئولان ادارات ، سرکشی از خانواده‌های شهدا ، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر ، برنامه های ورزشی و بومی محلی ، برگزاری یادواره شهدا ، ویزیت رایگان ، حضور در نمازجمعه از  برنامه‌های شاخص سالروز گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در شهرستان است.

 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب اظهار کرد: فتح خرمشهر موجب انفعال ارتش عراق شد به گونه ای که نظامیان عراق تا مدت زیادی نتوانستند از لاک دفاعی خود خارج شوند. عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر سبب بازگشت روحیه و اعتماد به نفس نیروهای مسلح ایران شد.
کد خبر 1268608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha