جنگ عراق با ایران طولانی ترین جنگ متعارف بود/ آگاهی نسل های امروز از رشادت و خودگذشتگی های رزمندگان و شهدا

بابلی گفت: جنگ عراق با ایران طولانی ترین جنگ متعارف در قرن بیستم میلادی و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام بود که نزدیک به هشت سال به طول انجامید و پس از تحمیل هزینه های سنگین به دو کشور، بدون دستاوردی برای صدام به پایان رسید.

صدراله بابلی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر ،گفت:در آزادسازی خرمشهر جوانان و فرماندهان زیادی شهید شدند که یکی از آنان محمد جان آرا فرمانده سپاه خرمشهر بود که جایگاه ویژه ای در سازماندهی نیروها و انجام عملیات های مختلف داشت. او از همان آغاز جنگ خود را برتر از مردم ندانست و ابتدا نیروها را به میدان نفرستاد بلکه دوشادوش مردم از شهر دفاع کرد.

 

فرماندار سرپل ذهاب افزود: در اولین اقدام رزمندگان ایرانی پس از آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع خرمشهر نماز  خواندند و همه ملت مسلمان ایران غرق شادی و سرور شدند و با حضور در مساجد نماز شکر به جای آورده و ندای الله اکبر سردادند. 

 

وی خاطر نشان کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر، جوانان بسیاری از شهرها و استان های مختلف کشور جان خود را در این مسیر فدا کردند، با توجه به این عملیات بزرگ و فراموش نشدنی کتاب‌ها و آثار هنری متعددی در موضوع اشغال و آزادسازی خرمشهر همچون کتاب دا، کتاب آزادی خرمشهر، فیلم روز سوم، سریال خاک سرخ به چاپ رسیده است.

 

 

بابلی تصریح کرد: تبیین ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدای آن دوران امری ضروری است و باید نسل های امروزی از این رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان و شهدا آگاه شوند و ما باید با تفکر جهادی و روحیه شهادت طلبی در راستای دفاع از دستاوردهای گرانب های شهدا قدوم مثبتی برداریم و در حراست از دستاوردهای این انقلاب اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد:عملیات بیت المقدس منجر به آزادسازی خرمشهر شد و نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی ایران همچنین بازپس گیری خرمشهر تنها یک عملیات نظامی نبود و به عنوان نمادی بین نیروهای حق و باطل مطرح شده بود.

کد خبر 1268609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha