مردم نمایندگان را عامل اجرایی می دانند/ نماینده نقش اجرایی ندارد

نماینده مردم کوهچنار و کازرون در مجلس با بیان اینکه مردم نمایندگان را عامل اجرایی می دانند، گفت: ساختار کشور به گونه ای نیست که مجلس در حوزه اقتصاد تاثیرگذار باشد.

فریدون عباسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عملکرد سه سال گذشته مجلس یازدهم گفت: در این مجلس صداهای مختلف و سلایق گوناگون سیاسی و جناحی موجود است ولی تعداد آنها یکسان نیست یعنی غیر از جبهه ائتلاف انقلاب گروه ها و سلایق دیگر می توانند در رای گیری نظر خودشان را غالب کنند ولی آنجاهایی که حرف های منطقی زده می شود و خارج از سلایق جناحی و منطقی صحبت می شود و افراد آنها را می پذیرند و رای می دهند.

 

 

نماینده مردم کوهچنار و کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس از انسجام خوبی برخوردار است و با بقیه قوای کشور هم سازگاری دارد.

 

 

وی با بیان اینکه مجلس در بعد نظارتی و از اشباع هم رد شده است، گفت: در تحقیق و تفحصی که در این مجلس آمده است، رای آورده است و به نتیجه رسیده است، ما اینقدر کارشناس، متخصص و امکانات نداریم که برویم تحقیق و تفحص دقیق انجام دهیم چون اگر وزارتخانه، دستگاه و شرکت بزرگ بخواهد مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد، باید دقت های لازم شود.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در بعد قانون گذاری وقت و جلسات زیادی گذاشته شده است. مشارکت نمایندگان در رای دادن به مسایل مختلف زیاد بوده است. برای اینکه ما دقت بیشتری داشته باشیم، لازم است نمایندگان از بخش مشاوره شان بیشتر استفاده کنند.

 

 

وی افزود: در شهرستان ها باید اتاق های فکر تشکیل شود، این نقص کشور است که مردم، نماینده را بیشتر عامل اجرایی تا یک نماینده قانون گذار می دانند و باید این را به تدریج در جامعه آموزش دهیم و صدا و سیما نقش داشته باشد که افرادی که می خواهند رای دهند بدانند قانون و انتخاب وزیر مهم است و اگر مشکلات اجرایی در کشور است، مربوط به دولت است.

 

 

عباسی در مورد اینکه مجلس تا چه اندازه برای حل مشکلات معیشتی مردم گام برداشته است، گفت: ساختار کشور ما این گونه نیست که مجلس نقش عمده در حوزه اقتصادی بازی کند و تاثیرگذار باشد. بیشتر دیدگاه های سیاسی و اقتصادی دولت ها در ساختار اقتصاد نقش دارد. درست است که مجلس باید ریل گذاری کند ولی اجرا دست دولت است. ما در شرایط تحریم هستیم و ملاحظات خاصی است که ما باید با دولت در امور همراهی کنیم.

 

 

کد خبر 1268689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha