سوء مدیریت مسئولان ملی و محلی باعث عدم حل مشکلات مردم در خوزستان شده است

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به مشکل آب و فاضلاب در شهرستان های خرمشهر و آبادان گفت: سوء مدیریت مسئولان ملی و محلی باعث عدم حل مشکلات مردم در خوزستان شده است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در مستندی که چند سال قبل در یکی از شبکه های رسانه ملی منتشر شد؛ تاکید شده با منابعی که برای آبادانی و بازسازی خرمشهر و آبادان آمد، سه بار می توانستیم این شهر را کلا تخریب و بازسازی کنیم. این مطلب استناد کارشناسان و صاحب نظرانی بود که در آن برنامه مطرح شد.

 

 

 

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مستند نشان داد که سوء مدیریت، عدم اعتماد و استفاده از ظرفیت نخبگان استان باعث این اتفاق شده است. در جنگ تحمیلی از تمامی نقاط کشور و حتی اقلیت های دینی نیز به خوزستان آمدند و جانشان را برای حفظ کشور و دفاع از کیان مملکت فدا کردند.

 

 

وی ادامه داد: خوزستان مجموع خونی است که همه ایرانی ها برای امنیت ایران دادند. حدود 40 روز اول جنگ به دلیل اینکه تازه انقلاب شده بود و نیروهای نظامی آمادگی لازم را نداشتند لذا عشایر غیور خوزستان در کنار سایر عشایر لر، شوشتری، دزفولی و بهبهانی حضور پیدا کردند و از خرمشهر و خوزستان دفاع کردند. درست است از سایر نقاط کشور هم به خوزستان آمدند ولی عمده صف مقدم خود مردم خرمشهر و آبادان بودند.

 

 

وی با بیان اینکه گله مردم آبادان و خرمشهر در بحث بازسازی این شهرها به حق است، گفت: ابتدایی ترین مسئله حوزه آب و فاضلاب است که گرفتاری عمده مردم این شهرها در این حوزه است.

 

 

یوسفی با اشاره به مشکل بیکاری در خرمشهر و آبادان و استان خوزستان تاکید کرد: این مشکلات را در بحث سوء مدیریت مسئولان ملی برخی از دولت ها می دانیم. امام خمینی (ره) فرمودند خوزستان دینش را به انقلاب و اسلام ادا کرده است و مقام معظم رهبری همواره بر توجه به خوزستان تاکید کرده است ولی متاسفانه مسئولان ملی و محلی توجهی به این مسئله ندارند. برخی مسئولیتی را در استان اشغال کردند ولی تخصص و تجربه کافی را نداشتند و نتوانستند مشکل را حل کنند و گله مردم به حق است.

 

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقداماتی در این دولت شروع شد و برخی اقدامات خوب شکل گرفت ولی هنوز مردم گله مند هستند. زمانی خرمشهر، آبادان و اهواز به عنوان شهرهای پیشرفته در حوزه زیباسازی و خدماتی مطرح بودند اما امروز آنها در حل مشکل آب و فاضلاب و اشتغال جوانان شان مانده اند.

 

 

وی یادآور شد: مجموع 78 درصد ذخایر نفت و گاز کشور، 7 بندر، 9 سد بزرگ، 23 پتروشیمی و چندین کارخانه و مجموعه فولاد و سیمان در خوزستان است ولی از آن طرف خوزستان رتبه سوم یا چهارم بیکاری در کشور را دارد و این نشان می دهد که ما توجهی به بومی ها نداریم.

 

 

کد خبر 1268694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha