گسترش فرهنگ صلح و سازش پرونده های قضایی را کاهش می دهد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: گسترش فرهنگ صلح و سازش برای کاهش پرونده های قضایی و دغدغه های اجتماعی نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری در بازدید سرزده از دادگستری شهرستان های تیران و کرون و چادگان به وضعیت پرونده های قضایی اشاره کرد و اظهارداشت: روند فزاینده ای را سالانه در ورودی پرونده های به دادسرا و محاکم قضایی داریم که متاثر از شرایط مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: فرهنگ گذشت و صلح یکی از مقوله های موثر در کاهش پرونده های قضایی به محاکم است که باید نسبت به تعمیق فرهنگ دینی و انسانی گذشت کار بشود.

 

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف و ستادهای صلح در این خصوص موثر واقع شده اند، تصریح کرد: 35 درصد از پرونده های ورودی شوراهای حل اختلاف استان اصفهان منجر به صلح سازش شده اند که این آمار در شهرستان های

غرب استان مثل چادگان و تیران 44 درصد است.

حجت الاسلام جعفری فرهنگ هر منطقه را در این خصوص مهم خواند و اذعان داشت: هرچقدر فرهنگ های اسلامی و دینی در جامعه توسعه پیدا کند آنگاه ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

 

وی تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موضوعی مهم بیان و تصریح کرد: برای این موضوع همه باید تلاش و برنامه ریزی کنیم.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: افزایش نیروی انسانی کارمند و قاضی برای افزایش شعب قضایی رسیدگی پرونده های قضایی را تسریع می کند که این موضوع در استان اصفهان انجام شده و انتصاب افراد در حال انجام است.

وی همچنین به تعامل سازنده تشکل های مردمی برای آموزش و ارتقا سطح دانش حقوقی افراد را ضروری خواند تا اینگونه نیز میزان گرفتاری مردم کمتر شود.

کد خبر 1268832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha