شب شعر رضوی«قیزیل ایوان» در زرین رود خدابنده برگزار شد

به مناسبت دهه کرامت و در آستانه میلاد با سعادت امام رضا(ع) شب شعر رضوی با عنوان «قیزیل ایوان» از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین الملی شعر رضوی در شهر زرین رود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، شب شعر رضوی«قیزیل ایوان» با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و با تقدیر از شعرای آیینی در شهر زرین رود برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده در این آیین ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام هشتم امام رضا(ع) اظهار کرد: چنین شب شعرهایی و ارائه اشعار مرتبط با فرهنگ ناب رضوی می تواند نقش بسزایی در اشاعه سیره اهل بیت(ع) داشته باشد.

 

جهانشاهلو حضور شاعران را در این محفل ادبی نشانه ارادت آنها به خاندان نبوی و امام رضا(ع) دانستند و به شاعران عرصه هنر اظهار داشتند که تلاش شود تا با اشعاری به روز در وصف ائمه اطهار (ع) برای تحقق اشاعه فرهنگ رضوی گامی برداشته شود.

 

وی با بیان اینکه هنر هنگامی که در راستای دین و ارتباط با خدا قرار گیرد ماندگار می شود و اگر اعمال ما در دنیا در مسیر خلقت قرار گیرد ارزشی و ماندگار می شود، گفت: هنر، شعر و قلم را اگر با هدف خلقت پیوند دهیم ارزش پیدا می کند. بنابراین هدفها را با چیزهای موقتی و کوچک نباید پیوند دهیم. چون دل با هر چیز کوچکی راضی می شود  اما خدا را نمی توان با هر چیز کوچکی راضی نمود. بنابراین در اشعار خود محوریت خدا و اهل بیت را فراموش نکنید و هیچگاه طرف حق را رها نسازید.

 

 در پایان این برنامه با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه ازشاعران شرکت‌کننده دراین نشست ادبی تجلیل شد.

کد خبر 1268883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha